آپارتمان های کوچک

تغییر شرایط زندگی و اشتغال در شهرهای بزرگ به طور اجتناب ناپذیری بر زندگی ما تأثیر می گذارد. ما خانه های کوچک را ترجیح می دهیم زیرا به صرفه تر هستند.

 چه خانواده پرجمعیت داشته باشیم و چه تنها زندگی کنیم، هزینه های بالای زندگی در شهرهای بزرگ این واقعیت را به همراه دارد که برای بسیاری از ما باید از فضاهای کوچکتر نهایت استفاده را ببریم. ما نمی توانیم آسایشی را که می خواهیم در خانه خود، جایی که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم، پیدا کنیم. با این حال، می‌توانیم پیشنهادات دکوراسیون آپارتمان های کوچک را بررسی کنیم و از میان این پیشنهادات، یک یا چند تغییر مناسب برای آپارتمان کوچکمان را شناسایی کنیم.

با نکات صرفه جویی در فضا، ترفندها، نکات تزئینی و اشتباهات تزئینی که باید از آنها اجتناب کنید، می توانید خانه کوچک چالش برانگیز خود را به بهشت ​​تبدیل کنید. اگر تزیین فضاهای کوچک برایتان سخت است، در جای درستی هستید! با پیشنهادات دکوراسیون زیر یاد می گیرید که چگونه خانه های کوچک را بزرگتر جلوه دهید و می توانید خانه خود را راحت تر تزئین کنید.

پیشنهادات دکوراسیون برای اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری

اتاق نشیمن و پذیرایی کوچک می تواند بسیار دنج و زیبا باشد. همه چیز به نحوه تزئین اتاقمان بستگی دارد. به خصوص اگر از همان ابتدا در حال ایجاد فضای نشیمن هستیم، باید مبلمانی را انتخاب کنیم که بتوانیم از اتاق نشیمن و پذیرایی کوچک به بهترین شکل استفاده کنیم.

در هنگام خرید مبلمان مناسب، فکر و برنامه ریزی چند بعدی مهم است. اگر قرار است فضا را با وسایل موجود خود تزیین کنیم، با بررسی کاربردی بودن یا نبودن وسایل می توانیم تصمیم بگیریم که آیا مبلمان و لوازم دکوری مناسب برای طراحی داخلی هستند یا خیر.

با تمرکز بر روی اصل اساسی که در بالا به آن اشاره کردیم، می گوییم بدون خواندن پیشنهادات دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری که در زیر برای شما فهرست شده است، دکوراسیون را شروع نکنید!

خانه های کوچک

بیایید کمی فضا را در اتاق های نشیمن و غذاخوری روشن، شیک و جذاب آزاد کنیم

  • آیا وسایل روشنایی روشن را به لیست کارهای قبل از دکوراسیون خود اضافه کردید؟ اگر هنوز آن را اضافه نکرده اید، اکنون زمان آن است! این محصولات و محصولات تزئینی مشابه، اتاق های روشن، شیک و جذابی را ایجاد می کنند و راه حل های کاربردی برای خانه های کوچک ارائه می دهند.
  • آیا پوف، چهارپایه و واحدهای نیمکت نشینی در اختیار دارید؟ ارزیابی اقلام موجود از خانه قبلی شما هزینه دکوراسیون را کاهش می دهد. مهمتر از آن، باعث صرفه جویی در فضا می شود زیرا می تواند به راحتی زیر میز قرار گیرد. بنابراین، هنگام دکوراسیون آپارتمان های کوچک، فضایی را در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری آزاد خواهید کرد. در ضمن با صرف هزینه اضافی، میز کناری خریداری نمی کنید و می توانید به جای این نیاز از آن استفاده کنید. محصولات تزئینی مانند صندلی های روی هم و پاف انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای شما خواهند بود، زیرا به شما کمک می کنند تا در فضای باریک فضایی به دست آورید. این مبلمان موارد بسیار خوبی برای صرفه جویی در فضا در اتاق های کوچک هستند.
  • آیا می خواهید یک اتاق غذاخوری جداگانه داشته باشید؟ البته همه می خواهند یک اتاق غذاخوری مجزا داشته باشند. اگر نه، امیدواریم به زودی به آرزوی خود برسید. اما در حال حاضر می توانید برای موقعیت های چالش برانگیز دکوراسیون در فضاهای محدود به ما گوش دهید.
  • به یاد داشته باشید، اتاق های نشیمن کوچک را نیز می توان تزئین کرد تا بزرگ و مطبوع به نظر برسند. راه حل کاملا ساده است. آنچه شما نیاز دارید یک میز ناهار خوری کاربردی است. در صنعت مبلمان امروزی، مدل های میز ناهارخوری طراحی شده برای مناطق مختلف، اندازه های مختلف، ویژگی های کاربردی متفاوت و تعداد افراد مختلف امروزه کاملاً متنوع است. میزهای مستطیلی که می توانید یک طرف میزها را به دیوار تکیه دهید، میزهایی با طول نازک و طراحی میزهایی که به لطف مکانیزم متحرک در صورت تمایل می توانند در اشکال بزرگتر یا کوچکتر مورد استفاده قرار گیرند، از جمله مدل هایی هستند که اغلب مورد پسند کسانی هستند که خانه های کوچک میز ناهار خوری که روزانه 4 نفر از آن استفاده می کنید به خصوص به دلیل قابلیت گسترش آن به میزی تبدیل می شود که در صورت نیاز می توانید به خوبی از مهمانان خود پذیرایی کنید و ظرفیت میز تا 8 نفر می باشد.
  • فضای شما ممکن است باریک باشد، اما پالت یا ترکیب پالت هایی که هنگام تزئین دیوارها انتخاب می کنید، طراوت را به اتاق نشیمن و ناهارخوری شما می بخشد. برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک می توانید از رنگ های روشن و تازه استفاده کنید. رنگ های تیره باعث می شود فضاهای کوچک کوچکتر از آنچه هستند به نظر برسند. بنابراین استفاده از رنگ های روشن و تازه ضروری است.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فضاهای باریک چگونه باید باشد؟

افکس کالر نمایندگی فیلی بویا در این مرحله بهترین راه حل با کیفیت را به شما ارائه می دهد. Momento Max یک رنگ تزئینی بر پایه آب، سازگار با VOC، پوشش داخلی سیلیکونی با بافت نرم و مات کاملا قابل پاک کردن و شستشو است که با فناوری سیلیکون فعال نوآورانه Filli Boya توسعه یافته است. با انتخاب رنگ های ملایم مات و بافت ملایم می توانید دیوارهای اتاق نشیمن و ناهارخوری را رنگ آمیزی کنید.

پیشنهادات دکوراسیون
  • مبلمان حجیم و بزرگ اتاق نشیمن خود را با قطعات کوچک و کاربردی تعویض کنید. یک مبل بزرگ و صندلی های کوچک با سبکی متفاوت در کنار هم عالی به نظر می رسند. هنگامی که قطعاتی از سبک ها و اندازه های مختلف با هم استفاده می شوند، یک طراحی اصلی را ایجاد می کنند و فضا را در اتاق های نشیمن کوچک به حداکثر می رساند.
  • اگر در حال تزیین یک اتاق نشیمن و ناهارخوری کوچک هستید، مبلمان گوشه ای، کابینت، مبل های گوشه ای و قفسه بندی برای شما مانند دارو به نظر می رسد. شما بهترین استفاده را از آن فضاهای کوچک ارزشمند خواهید برد و بالاترین سطح عملکرد را به دست خواهید آورد. مبلمان گوشه و وسایل تزئین گوشه از جمله راهکارهای کاربردی و مدرن برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک اما شیک هستند.
  • مبلمان اتاق نشیمن چند منظوره یکی از بهترین عناصر طراحی برای فضاهای کوچک است. چرا یک میز نباید فضای ذخیره سازی هم داشته باشد؟  قفسه ها و کشوهای ذخیره سازی مفهوم سنتی اتاق نشیمن را شکسته و راه حلی عالی برای سازماندهی مدرن برای اتاق نشیمن کوچک شما ارائه می دهند.
  • آیا به استفاده از مبلمان رویه شیشه ای برای طراحی و دکوراسیون اتاق کوچک فکر کرده اید؟ این می تواند یک میز قهوه شیشه ای باشد. یا اگر یک قدم جلوتر برویم، آیا میز ناهار خوری شیشه ای فضای بیشتری به اتاق نمی بخشد؟ مبلمان با قطعات شیشه ای ظرافت متفاوتی به اتاق نشیمن و ناهارخوری می بخشد و کمک می کند تا ظاهری مدرن را به تصویر بکشید.

پیشنهاداتی برای دکوراسیون اتاق خواب

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و همه چیز روی هم چیده شده است، ممکن است کارایی مورد انتظار را از خواب خود دریافت نکنید. اتاق خواب ها که یکی از خصوصی ترین فضاهای خانه هستند، یکی از زیباترین فضاهای نشیمن خانه هستند که در دکوراسیون جای توجه خاصی دارد.

اگر خانواده پرجمعیت، خانه کوچک و والدین شاغل دارید، آیا به دلیل نداشتن فضایی برای قرار دادن میز اضافی در اتاق خواب مستقر شده اید؟ شما باید محصولاتی را انتخاب کنید که راه حل های کاربر پسند و کاربردی برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک ارائه دهند. اگر یک میز با یک واحد تاشو دیواری در یک اتاق تنگ زندگی شما را تغییر دهد چه؟ ما در زیر چند پیشنهاد را برای شما فهرست می کنیم که اتاق خواب بزرگ تری مانند این را برای شما به ارمغان می آورد.

اتاق خواب های کوچک

آیا آماده اید اتاق خواب خود را تزئین کنید و فضایی را به دست آورید که دل شما را باز کند؟

  • کمدهای توکار که برای مادران ضروری است، واقعاً نجات دهنده اتاق خواب های کوچک هستند.
  • یک واحد تاشو دیواری یا یک سیستم قفسه بندی نردبانی عریض می تواند به صرفه جویی در فضا در اتاق خواب شما کمک کند. اگر فضای کافی برای سیستم قفسه ندارید، یک قفسه به طول دیوار که می توانید بالای سر تخت آویزان کنید، فضای ذخیره سازی مفیدی را برای شما ایجاد می کند.
  • آینه به من بگو آیا کسی در این دنیا زیباتر از من هست؟ بله، شاید شما جلوی آینه بایستید و این را بگویید، اما می توانید به اتاق خواب کوچک خود که به لطف آینه با طراوت است نگاه کنید و به آینه خود تبریک بگویید. از شوخی که بگذریم، آینه شما می‌تواند آینه‌ای باشد که در بالای کمد نصب شده است، یا می‌تواند چندین آینه باشد که در قسمت‌های بلند اتاق خواب شما استفاده شود. انتخاب باشماست. حتی اگر می خواهید سعی کنید درک عمق را در اتاق کوچک خود تقویت کنید، می توانید از بیش از یک آینه استفاده کنید.
  • به اصل برد حرکتی توجه کنید. حتی اگر اتاق خواب شما خیلی کوچک است این کار را انجام دهید. فضایی برای حرکت ایجاد کنید. اگر در دکوراسیون فضایی برای ناحیه حرکتی باقی نماند، نمی توان فضا را ساخت. حتی در یک اتاق خواب باریک، باید مبلمان را داخل دیوار بکشید و یک منطقه انتقالی را پشت سر بگذارید. برخلاف تصور رایج، این کار باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد.

پیشنهادات برای دکوراسیون آشپزخانه

در فرآیند دکوراسیون آپارتمان های کوچک، نحوه تعامل اتاق ها با یکدیگر را در نظر بگیرید. آشپزخانه در واقع نقطه مرکزی خانه شما است و با تمام اتاق های دیگر در تعامل است و یکپارچگی را در دکوراسیون ایجاد می کند. به این ترتیب، لازم است در تزئین آشپزخانه از رنگ دیوار تا انتخاب مبلمان دقت بیشتری داشته باشید.

به خصوص انتخاب رنگ دیوار مهم ترین نکته ای است که این یکپارچگی را حفظ می کند. می توانید با انتخاب یکی از نمودارهای رنگی که شامل تمام رنگ های ملایم از سفید مایل به سبز تا سبز نیلی، رنگ طوسی و شنی بیابانی است، شروع کنید. به یاد داشته باشید رنگ های ملایم و روشن جلوه ای جادارتر در فضا ایجاد می کنند.

و بعد از رنگ کردن دیوارها اگر به این فکر می کنید که چگونه از فضای کوچک آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید و فضا را به دست آورید، پیشنهادات زیر به شما ایده می دهد.

بیشتر بخوانید: رنگ های مناسب آشپزخانه از نظر طراحان داخلی

آشپزخانه های کوچک

پیشنهادهایی کاربردی که می توانیم در قلب آشپزخانه خانه ایجاد کنیم

  • در آشپزخانه کوچک شما، کابینت های آشپزخانه یا باید رو به روی هم باشند یا آشپزخانه های نوع L را انتخاب کنند.
  • در آشپزخانه های کوچک حتما باید از یک مدل کاربردی که به عنوان میز روی دیوار نصب می شود استفاده کنید.
  • مهمترین چیز در یک آشپزخانه کوچک این است که ظروف را در جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید. اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی آنچه را که در آشپزخانه به دنبال آن هستید بیابید، باید به جای کابینت های رومیزی روی سیستم های قفسه بندی تمرکز کنید. دستگاهی که چاقوها، قاشق ها، لیوان های مورد علاقه شما را روی آن آویزان می کنند و قفسه ظرفی نصب شده بر روی میله آشپزخانه باعث صرفه جویی در فضا می شود.
  • در آشپزخانه می توانید نورافکن یا نورپردازی داخلی را انتخاب کنید تا فضا جادارتر به نظر برسد. بنابراین، شما می توانید یک تصویر زیبا ثبت کنید.
  • بهترین ایده دکوراسیون آشپزخانه از ترتیب یک ردیف عبور می کند. به عبارت دیگر سینک بین یخچال و واحد پخت باقی می ماند و فضاهای ذخیره اضافی ایجاد می شود.

پیشنهادات دکوراسیون آپارتمان های کوچک که در بالا برای شما فهرست کرده ایم به شما کمک می کند تا فضای قابل استفاده خود را به حداکثر برسانید.

زندگی در آپارتمان‌های کوچک کارآمد و کم‌هزینه با ایده‌های دکوراسیون کم‌هزینه می‌تواند لذت‌بخش شود. چند ایده کوچک در دکوراسیون آپارتمان های کوچک می تواند به شما در ایجاد فضاهای بسیار کاربردی کمک کند.

منتظر چه چیزی هستید؟ شما همچنین می توانید رنگ ها را برای خانه خود انتخاب کنید و می توانید بلافاصله یک محیط جادار ایجاد کنید. امیدوارم از مقاله بالا لذت ببرید و الهام بگیرید.