رنگ بر روی دیوارها نه تنها جلوه و زیبایی خانه را افزایش می دهد بلکه ارزش و عمر آن را نیز افزایش می دهد. این افزایش عمر با جلوگیری رنگ از پوسیدگی دیوارها اتفاق می افتد. یک لایه رنگ تازه یک گام اثبات شده برای حفظ سلامت خانه است. بنابراین در اینجا یک لیست  از 4 مزیت که رنگ به دیوار و اتاق می دهد آورده شده است.

بیشتر بخوانید: رنگ دیوار ارزش خانه را افزایش می دهد

جلوگیری رنگ از پوسیدگی دیوارها چگونه اتفاق می افتد؟

جلوگیری از آسیب

دیوارهای رنگ شده از کل خانه شما در برابر شرایط آب و هوایی بد موجود و همچنین در آینده محافظت می کند. از آنجایی که ساختار خانه بر روی تیرها و قاب های فلزی ساخته شده است که تمایل به جذب رطوبت و خوردگی دارند، که برای یکپارچگی سازه خطرناک است. و همچنین، اگر دیوارها رنگ آمیزی نشده باشند رطوبت روی دیوارها ممکن است به عنوان یک کاتالیزور برای ویروس‌ها و باکتری‌های عفونی عمل کند. رنگ با ویژگی‌هایی ساخته شده است که رطوبت را از بین می‌برد و از ساختمان‌ها در برابر سایش و پارگی منظم محافظت می‌کند. جلوگیری رنگ از پوسیدگی دیوارها با از بین بردن رطوبت موجود است.

ارزش بصری را اضافه کنید

رنگ آمیزی دیوارها یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید بلافاصله پس از ساخت و ساز جدید یا بازسازی انجام دهید زیرا شخصیت خوب خانه شما را به هر مهمانی که شما را ملاقات می کند، منتقل می کند. رنگ سرمایه‌گذاری است که اگر با خانواده‌تان زندگی کنید یا آن را برای فروش ساخته‌اید به خوبی جواب می‌دهد، زیرا خانه‌تان را گران‌قیمت می‌کند. این احتمالا کم هزینه ترین و مبتکرانه ترین راه برای دادن جذابیت زیبایی به خانه است.

روحیه را بالا ببرید

رنگ اتاق نه تنها می تواند اتاق شما را به زیباترین مکان تبدیل کند و شخصیت آن را به روز کند، بلکه راهی نسبتاً ارزان برای تبدیل آن به فضایی شاد و دل انگیز است. اگر رنگ های مورد علاقه خود را روی دیوارها ریخته اید، به محض ورود به اتاق، به طور خودکار حال و هوای شما را تغییر می دهد. طرح رنگی که بیش از همه از آن قدردانی می کنید نه تنها آن را متفاوت تر و شخصی تر می کند بلکه باعث می شود احساس خاصی داشته باشید. تعدادی از بهترین رنگ ها برای رنگ اتاق که توسط طراحان انتخاب شده اند عبارتند از: آبی سرد، سبز نعنایی، خاکستری روشن، بژ و طیف گسترده ای از رنگ های خنثی و طبیعی. بنابراین، شما انتخاب های متنوعی دارید.

بیشتر بخوانید: رنگ های آرامش بخش دیوار کدامند؟

بهبود کیفیت هوا

در چند دهه اخیر شاهد تغییرات زیادی در فناوری رنگ بوده ایم و سلامت به یکی از دغدغه های اصلی در سراسر جهان تبدیل شده است. استفاده از ترکیبات آلی کم فرار یا VOC صفر یک فناوری موفق بوده است، زیرا رنگ های طراحی شده با این فناوری نه تنها از دیوارها در برابر حملات باکتری ها و ویروس ها محافظت می کنند، بلکه فرزندان شما را نیز ایمن و سالم نگه می دارند. رنگ هایی که از VOC صفر یا کم استفاده می کنند، در طول فرآیند خشک شدن، بخار یا گازهای کمی آزاد می کنند و محیط را سالم نگه می دارند. لایه های تازه رنگ اجازه نمی دهد گرد و غبار و سایر عوامل آلرژیک به دیوارهای خانه شما بچسبد یا روی دیوار خانه شما رسوب کند که کیفیت هوا را تا حد زیادی بهبود می بخشد.