رنگ های آرامش بخش دیوار کدامند؟

ما از تاثیر رنگ ها بر روحیه خود آگاه هستیم، اما وقتی صحبت از دکوراسیون خانه می شود، آیا می دانیم بهترین رنگ ها برای برانگیختن احساسات خوب و زیبا مانند آرامش و شادی کدام است؟ در این مقاله رنگ‌های آرامش‌بخش دیوار را با شما به اشتراک می‌گذاریم که به شما در ایجاد محیطی شاد در خانه و احساساتی که این رنگ‌ها در محیط ایجاد می‌کنند کمک می‌کند. علم ثابت کرده است که روانشناسی رنگ ها اگرچه مبهم است، اما واقعی است و رنگ ها از نظر احساسی، جسمی و روانی تأثیر زیادی بر ما دارند. بنابراین، نگاه کردن به برخی رنگ‌ها که آرامش‌بخش هستند، ممکن است اضطراب شما را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: رنگ ها و احساسات

انتخاب یک رنگ آرامش بخش با گزینه های بسیار می تواند یک کار دلهره آور باشد. رنگ می‌تواند به شکل دادن به محیط‌های روزمره کمک کند و بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. بنابراین هنگام انتخاب رنگ ها، مردم باید به این فکر کنند که می خواهند فضا چه احساسی در آنها ایجاد کند و اجازه دهند احساسات آنها تصمیمات آنها را هدایت کند.

متخصصان پیشنهاد می کند که به سمت رنگ های آبی و سبز آرام گرایش پیدا کنید، که آنها را به عنوان رنگ های آرامش بخش و پر رفاه می شناسند. رنگ‌های خنثی نرم همچنین می‌توانند آرامش را تزریق کنند و رنگ‌های سفید، کرم، بژ و خاکستری روشن‌تر پس‌زمینه‌های آرامش‌بخش هستند.

10 رنگ آرامش بخش

در حالی که رنگ‌های روشن ممکن است شما را مضطرب کنند زیرا مغز شما را تحریک می‌کنند، رنگ‌های پاستلی ملایم، صلح‌آمیز و آرام‌بخش هستند و می‌توانند برای رسیدن به آرامش نهایی به شما کمک کنند.

رنگ پر انرژی زرد

رنگ زرد دیوار

به دنبال رنگی هستید که بیشترین انرژی را به شما بدهد؟ بیشتر از زرد نگاه نکنید.

زرد رنگ خوبی، دوستی، شادی و نور خورشید است. گفته می شود رنگ زرد به ترشح سروتونین کمک می کند. سروتونین باعث احساس خوشبختی و شادی می شود و از نظر علمی استفاده از این رنگ بهترین راه برای بهبود خلق و خو است! پس جز رنگ های آرامش بخش دیوار به حساب می آید.

رنگ های دیواری زرد چه پاستلی و چه روشن، قدرت تحریک خلاقیت را دارند. طراحان داخلی استفاده از این رنگ را توصیه می کنند که این قدرت را دارد که به هر اتاق از خانه، در اتاق خواب و سرویس بهداشتی، سرزندگی بیاورد.

نکته: رنگ زرد می تواند قوی تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید، می توانید از رنگ زرد با خاکستری برای ایجاد یک ظاهر تزئینی پیچیده استفاده کنید.

رنگ صلح آمیز سبز

رنگ سبز دیوار

به دلیل ارتباط واضح با طبیعت، سبز رنگی آرام است که ما را با احساسات هماهنگ پر می کند. جای تعجب نیست که سبز یک رنگ شفابخش عالی است که به طور گسترده در رنگ درمانی استفاده می شود.

این رنگ به عنوان یک رنگ آرامش بخش و با طراوت است و برای اتاق هایی که می خواهید خانواده شما در آن احساس راحتی کنند، عالی است.

هنگام انتخاب سایه های سبز برای دکوراسیون منزل خود، رنگ های کم رنگ و پاستلی با اشباع کمی و بژ با ته رنگ سبز را انتخاب کنید.

نکته: از باغ خود الهام بگیرید و سایه های سبز را با یکدیگر مخلوط کنید.

رنگ سبز تیل

سبز-تیل

رنگ سبز تیل خواص آرام بخش آبی را با ویژگی های تجدید رنگ سبز ترکیب می کند. این رنگ احیا کننده و جوان کننده است که تسکین می دهد و همچنین شفافیت فکر را نشان می دهد.

بنابراین، رنگ سبز رنگی چشم نواز برای دفاتر خانگی است زیرا ارتباطات باز را افزایش می دهد و به شما کمک می کند در محیط کار آرام بمانید.

رنگ آرامش بخش آبی

رنگ آبی دیوار

آبی رنگی آرامش بخش است که برای بسیاری از صاحبان خانه یک انتخاب کلاسیک است. این فقط یک انتخاب مطمئن نیست، بلکه یک رنگ واقعاً آرام است.

در مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده اند که رنگ آبی فشار خون را کاهش می دهد، ضربان قلب را کاهش می دهد و اضطراب را کاهش می دهد.

با تأثیرات مثبت بسیاری بر ما، جای تعجب نیست که آبی یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که آرامش بخش است.

به عنوان رنگی راحت، آبی برای اتاق خواب های آرام مناسب است. بنابراین اگر به دنبال بهترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق خواب خود هستید، یک دیوار را به رنگ آبی تیره در نظر بگیرید و آرامشی را که رنگ به شما می دهد را تجربه کنید.

برای کودکان، رنگ‌های پاستلی، روشن و نوزادی برخی از سایه‌های آبی هستند که نه تنها اثری آرام‌بخش دارند، بلکه در کودکان کوچک‌تر نیز نشاط‌بخش هستند.

نکته: از رنگ آبی با رنگ های گرم استفاده کنید. بنابراین، از داشتن احساس سرما در اتاق جلوگیری می کنید.

رنگ نشاط بخش صورتی

رنگ صورتی

وقتی صحبت از رنگ‌هایی می‌شود که باعث شادی می‌شوند، ابتدا رنگ صورتی به ذهن می‌رسد. صورتی رنگ دیواری است که افراد دلسوز، مهربان و سخاوتمند ترجیح می‌دهند. دیوارهای صورتی گرما و لطافت را منعکس می کنند. صورتی یک چشم انداز خوش بینانه را زنده می کند. صورتی سرگرم کننده، پرانرژی و الهام بخش است. رنگ های صورتی را می توان در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق خواب استفاده کرد.

از آنجایی که صورتی از قرمز و سفید ساخته شده است، ترکیبی از خواص انرژی‌زای قرمز و ویژگی‌های صلح‌آمیز رنگ سفید است. در سایه های روشن تر، رنگ سفید بیشتری دارد که ثابت می کند محیط را آرام تر می کند.

نکته: صورتی می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد. استفاده از این رنگ در فضایی با پنجره های بزرگ یا نور زیاد انتخاب مناسبی است.

رنگ هیجان انگیز قرمز

رنگ قرمز

قرمز رنگی پررنگ و مطمئن است. مطالعات نشان می دهد که رنگ دیوار قرمز ضربان قلب را تسریع می کند و احساسات را تحریک می کند، بنابراین این رنگ برای کسانی که می خواهند در خانه کار کنند ایده آل است. قرمز نیاز به توجه دارد و نماد سرزندگی است. این رنگ بویژه در فصل زمستان احساس گرما ایجاد می کند.

نکته: قرمز می تواند شدیدتر از حد لازم باشد، بنابراین توصیه می کنیم سایه های مختلف قرمز را بدون از دست دادن شادابی امتحان کنید.

همانطور که می بینید، رنگ دیوارهای محیط شما می تواند به شدت بر روحیه شما تأثیر بگذارد. رنگ‌های مناطقی که دائماً در آن زندگی می‌کنید می‌توانند آنقدر مهم باشند که به طور دوره‌ای بر شخصیت شما تأثیر بگذارند. بنابراین، می توانید با تعیین نیاز خود و انتخاب یکی از رنگ های آرامش بخش دیوار، فضای زندگی خود را به محیطی راحت و آرام تبدیل کنید. در این مقاله در مورد اینکه کدام رنگ‌ها روی افراد تأثیر می‌گذارند صحبت کردیم.

رنگ آرام سفید

رنگ سفید به عنوان یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌های آرامش‌بخش، تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد.

رنگ سفید که نماد شفافیت و طراوت است، رنگی جاودانه و همه کاره است که مطمئناً به شما کمک می کند تا زمانی که سایه مناسب را انتخاب کنید، آرامش داشته باشید.

سایه‌های تیره سفید ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود، در حالی که رنگ‌های تیره ممکن است تأثیری برعکس آنچه شما به دنبال آن هستید داشته باشند و به دلیل ظاهر بالینی‌شان به شما استرس وارد کنند.

در عوض، به سراغ رنگ‌های گرم یا رنگ سفیدی بروید که درخشش خورشید را با ته‌رنگ‌های قرمز و زرد تقلید می‌کند، ایده‌آل برای هر فضایی که نور طبیعی ندارد.

رنگ خنثی خاکستری

خاکستری

خاکستری تصاویری از روزهای کسل کننده و ابری را تداعی می کند و به همین دلیل بسیاری از مردم آن را رنگی کسل کننده و افسرده کننده می دانند.

با این حال، سایه‌های روشن‌تر خاکستری، رنگ‌های عالی هستند که آرامش‌بخش هستند، زیرا اثرات روانی قوی روی ما ندارند. رنگی است که درک نمی شود. به عبارت دیگر، این یک رنگ غیر محرک است.

در عین حال، خاکستری برای چشم آسان است زیرا رنگی غیر حواس‌پرتی است. از این رو بسیاری از متخصصان خلاق، دیوارهای خاکستری را در دفاتر خود انتخاب می کنند.

خاکستری خنثی و ظریف، سایه ای آرام بخش و خنک کننده است که برای اتاق های یوگا و مدیتیشن نیز عالی است.

رنگ آرامش بخش اسطوخودوس

اسطوخودوس

اسطوخودوس شاید یکی از آرامش بخش ترین رنگ های طیف مرئی باشد. اسطوخودوس گلی و زنانه نام خود را از گل زیبایی که در طول تابستان بسیاری از مزارع را می پوشاند به دست آورده است. رنگ آن ترکیبی از قرمز و آبی در کم رنگ ترین سایه های آنها است.

به این ترتیب، این رنگ چشم‌نواز، رنگی روشن‌تر و ملایم‌تر از بنفش است. اسطوخودوس که به عنوان نماد گلی عشق در نگاه اول در نظر گرفته می شود، هنگامی که در کنار رنگ های دیگر آرام بخش استفاده می شود، لطافتی به شما می دهد. اسطوخودوس رنگ آرامش بخش محبوب است.

رنگ بنفش

رنگ بنفش خاصیت آرام بخشی دارد. رنگ بنفش یا بنفش ملایم برای ایجاد تعادل و آرامش درونی عالی است.

اگر به دنبال سایه ای از بنفش برای اتاق خواب خود هستید، به دنبال چیزی نرم بدون رنگ مشکی بیش از حد در آن باشید. بنفشه نه تنها آرامش بخش است، بلکه ممکن است زندگی زناشویی شما را نیز معطر کند.

این به این دلیل است که مطالعه‌ای نشان می‌دهد که زوج‌هایی که اتاق‌خواب‌های بنفش دارند به طور متوسط روابط عاشقانه بیشتری دارند.

رنگ قهوه ای روشن

سایه روشن قهوه ای امنیت و گرما را تداعی می کند. این گرما، گرمای اتاقی با نور شمع را منعکس می کند، که احساس آرامش فوق العاده ای دارد.

در حالی که این رنگ خنثی ممکن است اولین رنگی نباشد که به ذهن می رسد، قهوه ای مایل به زرد پایه ای عالی برای برجسته کردن رنگ های دیگر است و در ترکیب با سفید یک پالت رنگی درجه یک و آرام ایجاد می کند.

فراتر از آن، رنگ خرمایی همراه با رنگ زرد یکی از خوشایندترین رنگ هاست. قهوه ای روشن رنگ آرامش بخش است زیرا از چوب الهام گرفته است.

رنگ‌های آرامش‌بخش که شما را آرام می کنند

رنگ‌های آرامش‌بخش زیادی وجود دارند که می‌توانند محیطی آرام را برای شما و خانواده‌تان ایجاد کنند.

با این حال، آرام بخش ترین رنگ قطعا آبی است، رنگ آسمان بی پایان و دریاهای عمیق. ناملموس بودن آن به ما احساس آرامش فوق العاده ای می دهد.

در هر صورت، امیدواریم این مقاله با بهترین رنگ‌های آرامش‌بخش بتواند به شما در انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی‌تان کمک کند و فضای آرامش‌بخشی ایجاد کند که بخواهید مردم احساس راحتی کنند.

به هر حال رنگ ها اثرات قدرتمندی دارند و می توانند واکنش های متفاوتی را در افراد ایجاد کنند!