پرایمر و سیلر

چگونه یک سطح ضد آب برای رنگ آماده کنیم؟

رنگ آمیزی دیوار به سادگی انتخاب قلم مو و رنگ و شروع نقاشی نیست. برای اینکه رنگ آمیزی را به طور کامل انجام دهید و از ماندگاری طولانی رنگ اطمینان حاصل کنید، نیاز به آماده سازی زیادی قبل از رنگ آمیزی دارید. قبل از اعمال اولین لایه رنگ، سطح شما نیاز به آماده سازی و پوشش دارد. برای این کار، باید بررسی کنید که آیا قبل از اولین لایه رنگ، نیاز به استفاده از سیلر رنگ یا پرایمر یا پوشش زیرین یا رنگ ضد آب دارید یا خیر.

زیرا این امر مستقیماً بر نتیجه نهایی رنگ و نحوه ظاهر آن پس از خشک شدن رنگ تأثیر می گذارد. بنابراین در اینجا راهنمایی برای کمک به شما در مورد رنگ ضد آب، پرایمر، استفاده از سیلر رنگ سیلر رنگ و رنگ زیرین و چرا باید از آنها استفاده کرد، آورده ایم.

بیشتر بخوانیم: ضد آب کردن دیوارها با سیلر رنگ

رنگ پرایمر

رنگ پرایمر زمانی که قبل از رنگ آمیزی مستقیماً روی سطح اعمال می شود به عنوان رنگ ضد آب عمل می کند. پوشش رنگ پرایمر چسبندگی خوبی به لایه رویی با زیرلایه می دهد. همچنین به عنوان یک سیلر عمل می کند زیرا از سطوح در برابر رطوبت محافظت می کند و همچنین در صورت استفاده بر روی سطح فولادی از زنگ زدگی جلوگیری می کند. به علاوه، از فرورفتن رنگ در بستر نیز جلوگیری می کند.

قبل از اعمال پرایمر سطح را آماده کنید

برای اطمینان از بهترین عملکرد پرایمر، مطمئن شوید که سطح به درستی تمیز شده است. برای این منظور سطح را 24 ساعت قبل از استفاده از اولین لایه پرایمر با کمک یک پارچه مرطوب بشویید تا تمام رسوبات گرد و غبار از بین برود.

اگر هر گونه سوراخ و ترک در سطح وجود دارد، قبل از اعمال اولین پوشش رنگ ضد آب، مطمئن شوید که آنها را پر کنید.

رنگ آمیزی روی سطوح رنگ براق دشوار است، بنابراین اگر سطح براق است، آنها را سمباده بزنید تا سطح بهتری ایجاد شود که می تواند چسبندگی خوبی به رنگ بدهد. همچنین فراموش نکنید که قبل از رنگ آمیزی گرد و غبار حاصل از سمباده را از روی سطح تمیز کنید.

سیلر رنگ

سیلر رنگ برای ایجاد بستری برای پرایمر قبل از اعمال آن روی سطح پایه اعمال می شود. به منظور ایجاد چسبندگی خوب بین زیرلایه و پرایمر استفاده می شود. و همچنین، اگر روی سطحی که برای کار مستقیم رنگ آمیزی نامناسب است اعمال شود، ایده آل عمل می کند. یا اگر سطح متخلخل است، استفاده از سیلر رنگ کار رنگ را آسان می کند. علاوه بر این، می توان از آن برای آب بندی و نگه داشتن هرگونه واکس در زیرلایه و همچنین محافظت از سطح رنگ شده در برابر لکه استفاده کرد.

رنگ زیره (زیرین)

برای بهبود پیوند بین پرایمر یا سیلر رنگ و لایه رویی رنگ استفاده می شود. برای این منظور قبل از لایه اولیه رنگ اعمال می شود. همچنین خواص رنگ های پرایمر و سیلر مانند ضد رطوبت زیرلایه و یکنواخت کردن سایر عیوب کوچک را تقویت می کند.