احتمال خوردگی اجسام فلزی که در فضای باز قرار دارند، در اثر تأثیر آب و هوا فوق العاده زیاد است. اشیایی که اغلب در فضای باز استفاده می شوند مانند نرده های فلزی باغ، مبلمان فلزی باغ، میله های پنجره، ممکن است نیاز به فرآیند تعمیر و نگهداری داشته باشند که شامل تمیز کردن سطوح و رنگ آمیزی در فواصل زمانی معین است. بنابراین، رنگ آمیزی فلز چگونه انجام می شود؟ تکنیک های رنگ کردن فلز چیست؟ شما می توانید پاسخ همه این سوالات را در راهنمای ما که برای شما آماده کرده ایم بیابید.

رنگ کردن فلز

بیشتر بخوانید: رنگ کردن در فلزی را یاد بگیرید

سطوح فلزی موجود در فضای باز با کدام رنگ، رنگ آمیزی می شود؟

“چگونه فلز را رنگ کنیم؟” در حین تحقیق، ممکن است با توصیه های زیادی برای محصول مواجه شوید. هنگام انتخاب از بین محصولاتی که با آنها روبرو می شوید، قطعاً باید معیارهای مهمی مانند سهولت کاربرد، عمر مفید و پوشش را در نظر بگیرید. جدای از این باید به شرایط مکانی که فلزی که رنگ آمیزی می کنید نیز توجه کنید. بیایید نحوه انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی فلز را بررسی کنیم.

استفاده از رنگ فلزی مصنوعی راه حل مناسبی برای سطوح بیرونی از مبلمان باغ تا میله های پنجره درب، از نرده تا درب ها خواهد بود. رنگ مصنوعی همچنین از استفاده طولانی مدت از سطوح فلزی در فضای باز پشتیبانی می کند، زیرا در برابر شرایط بیرونی مقاوم تر هستند. در انتخاب محصولات دقت کنید، در بعضی از محصولات خود محصول به عنوان آستر، ضد خوردگی و رنگ عمل می کند و نیازی به استفاده از آستر نیست. محصولات بدون سرب و بدون بو که هر سه ویژگی را با هم ترکیب می کنند، هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. اما در بعضی محصولات این ویژگی ها موجود نیست و شما باید قبل از رنگ آمیزی از آستر استفاده کنید.

رنگ کردن فلز در فضای باز چگونه است؟

“چگونه فلز را رنگ کنیم؟” مراحل اساسی در پاسخ به سوال به شرح زیر است:

تمیز کردن فلز

برای اینکه فرآیند رنگ آمیزی فلز به طور ایده آل انجام شود، ابتدا باید سطح فلز را تمیز کرد. برای اینکه رنگ قدیمی را به راحتی تمیز کنید، می توانید از سمباده (توصیه می کنیم از سمباده شماره 100، 150، 180 یا 220 استفاده کنید) روی سطوح بزرگ استفاده کنید. می توان از یک برس سیمی برای تمیز کردن نواحی زنگ زده یا منحنی اطراف لبه ها استفاده کرد.

پس از تمیز کردن سطح فلز و رنگ قدیمی، باک کردن فلز با پارچه آغشته به تینر باعث چسبندگی و دوام بهتر آستر شده و چسبیدن رنگ را به سطح تضمین می کند. اگر این فرآیند انجام نشود، ممکن است رنگ فلزی به خوبی به سطح نچسبد. استفاده از آن بر روی سطح تمیز و خشک برای ماندگاری رنگ بسیار مهم خواهد بود.

شروع به رنگ آمیزی کنید

با توجه به رنگ انتخابی دو گزینه برای شروع رنگ دارید، اگر رنگ شما شامل آستر و خاصیت ضدخوردگی است کافیست دو لایه از رنگ را روی سطح اعمال کنید و تمام. اما اگر رنگتان شامل آستر نباشد ابتدا باید آستر را اعمال کرده و منتظر بمانید تا خشک شود و سپس رنگ را روی سطح اعمال کنید.

توصیه می کنیم برای محافظت و پوشش کامل از دو لایه استفاده کنید. پس از مدت کوتاهی (4-5 ساعت) برای خشک شدن لایه اول، می توانید لایه دوم را رنگ کنید.

ملاحظات هنگام رنگ آمیزی فلز

رنگ کردن فلز در فضای باز

پس از یادگیری نحوه رنگ کردن فلز، دانستن چند ترفند مزایای مختلفی را برای شما به ارمغان می آورد. می توانیم این ترفندها را به صورت زیر فهرست کنیم:

  • ذرات زنگ پراکنده در محیط در حین کار ممکن است به گلوی شما فرار کنند. به منظور رعایت احتیاط در برابر این وضعیت، می توانید در محیطی مطبوع کار کنید و از ماسک استفاده کنید. شما همچنین می توانید از دستکش استفاده کنید تا در طول فرآیند آسیبی به پوست شما وارد نشود.
  • ممکن است یک لایه روغن نامرئی روی سطح فلز گالوانیزه وجود داشته باشد. این لایه که در مرحله تمیز کردن به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد، از چسبیدن رنگ به سطح جلوگیری می کند. برای جلوگیری از این امر، می توانید آب و مواد شوینده را در یک کاسه مخلوط کنید و اولویت را به پاک کردن سطح بدهید.
  • برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح رنگ شده، مهم است که بلافاصله از جسم فلزی استفاده نکنید. به همین دلیل پس از زدن آخرین لایه رنگ بر روی جسم فلزی، می توانید نواری را بکشید که به مدت 36 تا 48 ساعت از استفاده از آن جلوگیری می کند یا اجسام قابل حمل را در مکانی بگذارید تا خشک شوند.
  • شما می توانید مناسب ترین محصولات برای رنگ آمیزی بسیاری از اقلام فلزی مانند درب باغ، نرده و مبلمان باغ را در رنگ های فیلی بویا بیابید.