رنگ کردن در فلزی به خصوص اگر درب ورودی شما باشد، می تواند به نمای بیرونی خانه شما کمک کند. با این حال، استفاده از رنگ درب فلزی نیاز به مراقبت ویژه دارد زیرا رنگ مانند چوب جذب مواد نمی شود. اگر فرآیند را به درستی انجام ندهید، در پایان کار شاهد رنگی خشن خواهید بود. این مقاله به شما کمک می کند تا نشان دهد دقیقاً چگونه یک در فلزی را رنگ آمیزی کنید .

با تکنیک های صحیح رنگ آمیزی به سرعت و به راحتی به نتایج دلخواه خود برسید.

بیشتر بخوانید: 5 مرحله آماده کردن دیوارها برای رنگ

رنگ آمیزی درب فلزی

7 مرحله برای رنگ آمیزی درب فلزی

مرحله 1: در را از ناحیه لولا جدا کنید.

در رنگ آمیزی درب فلزی برای دستیابی به بهترین نتیجه، جدا کردن درب از چارچوب آن است. این مورد ضروری نیست، اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را داشته باشید حتما در را از لولا جدا کنید. سپس تمام سخت‌افزارها از جمله صندوق پست، دستگیره‌های در، لولاها (اگر در از چارچوب خارج شده باشد)، کوبنده‌ها و غیره را از درب خود جدا کنید. رنگ آمیزی ناشیانه اطراف این موارد باعث کاهش سرعت شما می‌شود. اگر نمی‌توانید سخت‌افزار را از درب خود جدا کنید، روی هر چیزی که نمی‌خواهید رنگ شود، نوار چسب بزنید تا مطمئن شوید که یک روکش تمیز باقی می‌ماند.

مرحله 2: درب را با روغن گیر تمیز کنید.

برای یک سطح صاف، قبل از اعمال رنگ، از تمیز بودن سطح اطمینان حاصل کنید. درب خود را با روغن‌زدایی و پارچه تمیز کنید تا هرگونه کثیفی، روغن، گریس یا کثیفی از سطح پاک شود. هنگامی که درب را تمیز کردید، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید و قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، یک یا دو ساعت بگذارید بماند.

مرحله 3: رنگ های قدیمی را پاک کنید.

این مرحله به وضعیت فعلی درب شما بستگی دارد. اگر رنگ پوسته پوسته روی آن وجود دارد، باید آن را با استفاده از پاک کننده رنگ یا تفنگ حرارتی جدا کنید. هنگام از بین بردن رنگ قدیمی، مهم است که از مواد ساینده استفاده نکنید زیرا می تواند به فلز آسیب برساند. اگر درب را از روی قاب برداشته اید، مطمئن شوید که این مرحله را در مکانی با تهویه مناسب انجام می دهید، زیرا رنگ بخار تولید می کند. اگر در وصل است، اتاق را تا جایی که می توانید تهویه کنید و از محافظ ریه و چشم استفاده کنید.

مرحله 4: در را سمباده بزنید.

برای رنگ کردن در فلزی، هنگامی که رنگ قدیمی را پاک کردید، یا اگر درب خانه شما از قبل بدون رنگ است، قدم بعدی این است که آن را سمباده بزنید تا آستر و رنگ به سطح بچسبند. در حالی که از ماسک گرد و غبار و عینک ایمنی استفاده می کنید، در را به آرامی با کاغذ سنباده ریز سنباده بزنید.کاغذ سنباده 400 گریت ایده آل است. اطمینان حاصل کنید که سطح را به سرعت با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار باقی مانده از سنباده پاک شود.

مرحله 5: پرایمر

انتخاب یک پرایمر با کیفیت بالا از درب شما محافظت می کند و مانعی سخت می شود. پرایمری که انتخاب می کنید بستگی به رنگی دارد که قصد دارید روی درب خود استفاده کنید. اگر به دنبال رنگ های لاتکس یا روغنی هستید، پرایمر چند سطحی به خوبی کار می کند. برای اعمال پرایمر باید از غلتک رنگ برای قسمت های اصلی و برس ارسی زاویه دار برای پانل ها و گوشه ها استفاده کنید. بسته به پرایمری که استفاده می کنید، مدتی طول می کشد تا خشک شود، به طور متوسط ​​بین یک تا سه ساعت زمان لازم دارید.اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های سازنده را مطالعه کرده اید و در صورت نیاز یک لایه دوم را اعمال کنید. قبل از رفتن به مرحله بعدی مطمئن شوید که پرایمر شما کاملا خشک شده است.

مرحله 6: رنگ خود را اعمال کنید.

با استفاده از غلتک رنگ خود، یک لایه رنگ بیرونی را روی نواحی صاف درب بمالید و از برس ارسی زاویه دار خود را روی هر قسمت یا گوشه پانل شده استفاده کنید. از رنگی استفاده کنید که برای استفاده بیرونی طراحی شده است، مانند رنگ ساتن خارجی یا رنگ نیمه براق. بهتر است حداقل از دو لایه استفاده کنید تا از ماندگاری یکنواختی اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که هر لایه قبل از اضافه کردن یک لایه کاملاً خشک شده است. دستورالعمل های سازنده احتمالاً به شما می گوید که به چند لایه نیاز دارید و همچنین مدت زمانی که باید بگذارید هر لایه خشک شود. اگر هر دو طرف در را رنگ آمیزی می کنید، هر بار یک طرف آن را کار کنید، زیرا اگر رنگ مرطوب خیلی سریع با سطح دیگری تماس پیدا کند، آسیب می بیند. پس از اتمام رنگ آمیزی، حداقل 12 ساعت بگذارید تا کاملاً خشک شود.

مرحله 7: درب را آویزان کنید.

پس از خشک شدن کامل رنگ، با احتیاط هر گونه نوار چسب را بردارید و سخت افزار را دوباره به درب خود بچسبانید. اگر درب خود را برداشتید، آخرین مرحله آویزان مجدد آن است.