رنگ ها فراتر از اینکه نوعی زیبایی هستند، به دلیل تأثیرات روانی و اجتماعی خود، تأثیری بسیار فراتر از آنچه تصور می شود ایجاد می کنند. استفاده از رنگ هایی که دایره نفوذ گسترده ای دارند در هماهنگی در معماری و دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. شما همچنین می توانید با یادگیری جزئیات مربوط به هماهنگی رنگ ها ظاهر فضاهای خود را زیباتر کنید و فضاهای نشیمن دلپذیری ایجاد کنید.

تن های رنگی دکوراسیون

چه رنگ هایی با یکدیگر سازگاری دارند؟

زمانی که رنگ های مناسب کنار هم قرار گیرند، می توانند جلوه های مختلفی ایجاد کنند. می توانید دکوراسیون رویایی خود را با استفاده از رنگ های هماهنگ در قسمت های مختلف از دیوار تا در، از پنجره تا سقف منعکس کنید. می توانید با یادگیری رنگ هایی که با پرکاربردترین و ابتدایی ترین رنگ ها همخوانی دارند، ترکیب های لذت بخشی و دلنشین ایجاد کنید. در اینجا بهترین ترکیب رنگ ها را یاد می گیرید!

تن های رنگی سازگار با رنگ سفید

رنگ سفید که از جمله رنگ‌هایی با تناژهای خنثی است، به لطف این ویژگی می‌تواند با صدها رنگ هماهنگی کاملی داشته باشد. رنگ سفید که به طور گسترده به خصوص در داخل خانه استفاده می شود، ظاهری روشن به محیطی که در آن قرار دارد می دهد. می توانید آن را با رنگ های مختلف مانند رنگ آبی، قرمز و بژ استفاده کنید. با استفاده از رنگ صورتی می توانید فضاهای افسانه ای را در خانه خود طراحی کنید. با رنگ آمیزی نیمی از دیوارهای سفید با رنگ طوسی می توانید اتاق مطالعه یا اتاق خواب آرامی را آماده کنید.

تن های رنگی سازگار با خاکستری

اگرچه رنگ خاکستری از آنجایی که از نظر تزئینی محبوب و خنثی است یک انتخاب سودمند است، اما اگر با ترکیب رنگ های متعادل و هماهنگ استفاده نشود، ممکن است فضای دلخواه را به اتاق اضافه نکند. رنگ نارنجی که یکی از ترکیب های خوب رنگ خاکستری است با تاکید بر رنگ طوسی جلوه ای سرزنده ایجاد می کند. می توانید هارمونی دلپذیر رنگ زرد و رنگ خاکستری را به تصویر بکشید. ترکیب فیروزه ای و خاکستری می تواند به ایجاد فضایی مدرن و آرام کمک کند. اگر می خواهید فضایی مدرن، مینیمال و آرام برای خانه یا محل کار خود ایجاد کنید، می توانید ترکیبی تک رنگ ایجاد کنید. برای این کار می توانید از سایه های روشن و تیره خاکستری با هم استفاده کنید. شما می توانید تن های مختلف از یک خانواده رنگ را ترکیب کنید. اگر رنگ های خنثی تری را در فضاهای زندگی خود ترجیح دهید، می توانید رنگ خاکستری را با رنگ های سفید متعادل کنید. با یاد گرفتن هماهنگی رنگ ها شما برنده اید.

تن های رنگی سازگار با قهوه ای

رنگ قهوه ای با سبک کلاسیک خود یکی از محبوب ترین رنگ ها است. هنگامی که از رنگ قهوه ای با رنگ های زنده استفاده می کنید، می توانید نتایج خلاقانه ای به دست آورید، جایی که می توانید فضایی آرام و کلاسیک با تن رنگ های خنثی و روشن ایجاد کنید. برای مکانی که مبلمان چوبی دارید، می‌توانید رنگ قهوه‌ای را با رنگ‌های تن به تن مانند سفید، ماسه ‌ای ترکیب کنید. شما می توانید رنگ های فیروزه ای، صورتی و سبز را برای ترکیب های زنده تر، پویاتر و اصلی تر انتخاب کنید. با استفاده از رنگ قهوه ای با رنگ های سبز می توانید رنگ های طبیعت را به فضای خود بیاورید.

تن های رنگی سازگار با قرمز

قرمز که اغلب یکی از چشمگیرترین رنگ ها نامیده می شود، می تواند با بیشتر رنگ های پاستلی و ملایم، به ویژه رنگ های خاکی مانند رنگ بژ و قهوه ای هماهنگ باشد. رنگ قرمز که از جمله رنگ‌هایی است که فضایی قاطعانه ایجاد می کند. رنگ‌هایی مانند وانیلی، عاجی و بادامی به شما کمک می‌کند ظاهری شیک و زیبا داشته باشید. می توانید با انتخاب رنگ های سبز تضاد با رنگ قرمز ایجاد کنید. شما می توانید با این رنگ ها دکوراسیون قابل توجهی ایجاد کنید که مکمل یکدیگر هستند و می درخشند.

تن های رنگی سازگار با آبی

رنگ آبی که از هماهنگ ترین رنگ ها با رنگ سفید است، در صورت استفاده صحیح می تواند محیط های کاملا بدیع در ترکیب رنگ ها ایجاد کند. آبی که علاوه بر رنگ سفید می تواند با رنگ های هماهنگ مانند صورتی، قهوه ای و خاکستری تصاویر بی نقصی را خلق کند، بی شک از نظر تزیینی ویژگی قابل توجهی دارد. خانواده رنگ آبی به شما این امکان را می دهد که محیط آرام تری را با رنگ هایی مانند صورتی و سفید ایجاد کنید.

تن های رنگی سازگار با سبز

رنگ سبز که به ما کمک می‌کند فضاهایی با ظاهری طبیعی و آرام ایجاد کنیم، در صورت استفاده صحیح می‌تواند با افزودن فضایی شیک و غیرعادی به اتاق‌ها شگفتی ایجاد کند. سبز می تواند با رنگ های مانند سفید، خاکستری و قهوه ای مایل به زرد هماهنگ باشد، به خصوص با رنگ های متالیک مانند طلایی و نقره ای عالی می شود. سبز اغلب اولین انتخاب کسانی است که می خواهند جلوه ای طبیعی به فضای زندگی خود ببخشند. می توانید رنگ سبز را با رنگ های مختلف مانند بنفش و شامپاینی ترکیب کنید.

در راستای این اطلاعات، می توانید هر یک از رنگ های فیلی بویا را انتخاب کنید و زیباترین ترکیب رنگ ها را در خانه خود ایجاد کنید.