مبلمانی که با طراحی های خود فضای خانه شما را تغییر می دهد، نقش مهمی در انتخاب رنگ دیوار و همچنین در تعیین سایر عناصر تکمیل کننده دکوراسیون داخلی شما دارد. با توجه به طرح ها و رنگ های مبلمان خود مانند ست مبل، پرده و فرش، می توانید نکاتی را در مورد اینکه دیوارهای خود را چه رنگی کنید، به دست آورید. بیایید نحوه ست کردن رنگ دیوار با مبلمان را با هم بررسی کنیم.

ست کردن رنگ دیوار با مبلمان

بیشتر بخوانید: اتاق های چشم نواز با رنگ دیوار مشکی

پیشنهادات رنگ دیوار برای مبلمان رنگ روشن

مبلمان یا صندلی های راحتی رنگ روشن با بسیاری از رنگ های دیوار ست می شوند. در اتاقهای نشیمن با رنگ روشن، می توانید گزینه های مختلفی را برای ست کردن رنگ دیوار با مبلمان انتخاب کنید. مثلا با استفاده از یک تن رنگ از تناژ مبلمان خود می توانید یک ترکیب رنگی درست کنید که ظاهری ساده و مکمل ایجاد کند. همچنین با هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان می توانید کنتراست و ظاهری چشمگیرتر ایجاد کنید. شما می توانید با ترکیب رنگ های متضاد مانند سفید-مشکی، زرد-بنفش، آبی-نارنجی فضایی کاملا متفاوت به دکوراسیون خود ببخشید.

پیشنهادات رنگ دیوار برای مبلمان تیره

برای اطمینان از هماهنگی رنگ با رنگ های تیره مبلمان یا ست مبل، می توانید رنگ های متضاد را انتخاب کنید. با استفاده از رنگ دیوارهای روشن در اتاق هایی با مبلمان تیره می توانید ظاهری چشمگیر به دست آورید. در این راستا می توانید از رنگ سفید بر روی دیوار اتاق هایی با مبلمان مشکی، قهوه ای تیره و خاکستری تیره استفاده کنید. می توانید جهت ست کردن رنگ دیوار با مبلمان به منظور ایجاد فضایی مدرن با رنگ های روشن از فیلی بویا کمک بگیرید.

پیشنهادات رنگ دیوار برای مبلمان چوبی

مبلمان چوبی دارای سایه های مختلف قهوه ای و بافت های مختلف است که شامل رنگ های متنوعی می باشد. مبلمان چوبی که اغلب به دلیل راحتی در اتاق نشیمن استفاده می شود، ظرافتی بی انتها را ارائه می دهد. در جستجوی رنگ دیواری که با گروه های نشیمن و مبلمان چوبی سازگار باشد، به راحتی می توانید با تمرکز بر تن رنگ و روشنایی مبلمان، بهترین تطابق را پیدا کنید.

مثلا اگر رنگ هایی که در بافت چوب مبلمان شما به چشم می خورد قرمز، قهوه ای تیره یا زرد است، می توانید با رنگ سبز دیوار ترکیبی شیک بسازید. در فضاهای نشیمن که مبلمان چوبی در دو رنگ تیره و روشن تولید می شود، می توانید با رنگ های دیواری بژ و عاج ظاهری ساده و ظریف داشته باشید. نوع لاک مبلمان شما نیز عنصری است که بر روی براق یا مات بودن رنگ انتخابی شما تاثیر می گذارد. اگر چوب مبلمان شما دارای لاک براق است، می توانید با روی آوردن به رنگ های مات جلوه ای متعادل و دلپذیر ایجاد کنید.

پیشنهادات رنگ دیوار برای مبلمان سفید

مبلمان سفید به عنوان ساده ترین محصولات برای هماهنگی رنگ دیوار و مبلمان شناخته می شوند. از آنجایی که رنگ سفید خنثی است، از نظر دکوراسیون داخلی به راحتی می توان آن را با بسیاری از عناصر ترکیب کرد. با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید مبلمان سفید خود را با رنگ های داخلی با رنگ های مختلف ترکیب کنید. بنابراین، می توانید فضایی ایجاد کنید که مهمانان شما را تحسین کنند.

ترکیب رنگ های سفید و خاکستری رایج ترین کاربرد برای رنگ دیوار و پرده، هماهنگی رنگ مبلمان است. به خصوص رنگ های تیره رنگ دیوار خاکستری روشنایی مبلمان سفید را متعادل می کند. اگر دوست دارید گرمای تابستان را در طول سال احساس کنید، می توانید به جای رنگ های متضاد، رنگ های سبز، زرد یا آبی را انتخاب کنید. حتی می توانید به رنگ های قاطعی مانند گل اناری و زرد طلایی روی بیاورید تا فضای خود را پر زرق و برق تر کنید.

پیشنهادات رنگ دیوار برای مبلمان خاکستری

مبلمان خاکستری، مانند مبلمان سفید، به راحتی با بسیاری از رنگ های دیوار ترکیب می شود. علاوه بر ایجاد فضایی مدرن با رنگ سفید، هماهنگی بسیار خوبی با رنگ های کلاسیک مانند قهوه ای و سبز به ارمغان می آورد. برای ایجاد فضایی پر جنب و جوش و پویا می توان از رنگ های زنده مانند نارنجی و صورتی استفاده کرد.

اگر قصد دارید فضاهای زندگی را به سبک مینیمالیستی ایجاد کنید، استفاده از تن های نزدیک می تواند نتایج بسیار بهتری به شما بدهد. برای این منظور، می توانید گزینه های رنگ دیوار را در تناژهایی نزدیک به مبلمان خاکستری خود ارزیابی کنید.

اگر به تغییرات نرم علاقه دارید، می توانید با استفاده از رنگ های بژ در اتاق های خود با مبلمان خاکستری به هارمونی رنگ با رنگ دیوار دست پیدا کنید.

ست کردن رنگ مبلمان با دیوار یک کار تخصصی و ویژه متخصصین طراحی داخلی است اگر از پس این کار بر نیامدید، ناراحت نباشید از یک متخصص کمک بگیرید تا دکوراسیون و طراحی داخلی بی نظیری را داشته باشید.