قبل از اینکه شروع کنید

مشکلات رایج با آجر رنگ شده

قبل از برداشتن رنگ از آجر، مهم است که مشخص کنید چه زمانی رنگ شده است. آجرهای رنگ شده در خانه های قدیمی ممکن است حاوی رنگ سرب باشند. به آرامی بخش کوچکی از رنگ را بردارید و آن را با یک کیت تست سرب تست کنید. اگر رنگ حاوی سرب است، از سنباده زدن یا خرد کردن رنگ خودداری کنید، که می تواند باعث انتقال ذرات سرب در هوا شود. در این مورد، ممکن است به جای انجام اقدامات احتیاطی گسترده برای حذف آن، رنگ آمیزی یک رنگ جدید روی آجر آسان تر باشد.

آجر همچنین ممکن است برای آب بندی رطوبت یا پوشاندن عیوب مانند آجر ترک خورده و آسیب دیده رنگ شود. اگر می‌خواهید آن را به ظاهر اصلی خود بازگردانید، پس از برداشتن رنگ، برای پروژه‌های اضافی، مانند رفع مجدد یا رفع مشکلات رطوبت، آماده باشید.

روش های حذف رنگ

وقتی صحبت از فضای داخلی به میان می‌آید، بهترین رنگ پاک‌کننده آجر، یک رنگ‌بر غیر سوزاننده است که قبل از تراشیدن و برس زدن استفاده می‌شود. این یک کار دستی است که زمان می برد و به همین دلیل است که حذف رنگ خشک شده از آجر در نمای بیرونی کل خانه یا ساختمان بسیار ساده تر است. با یک پاک کننده رنگ موثر، پاک کردن رنگ از آجر در داخل خانه تا حدودی آسان تر می شود.

شستشوی تحت فشار و سندبلاست می تواند به فضای داخلی خانه شما آسیب برساند. هر یک از این روش‌ها نیز می‌توانند آجر را بدون تعمیر حفره یا تراشه کنند.

پاک کننده رنگ همه کارها را برای شما انجام نمی دهد، اما برخی از استریپرها این کار را بهتر (و ایمن تر) از بقیه انجام می دهند. مطمئن شوید که پاک کننده رنگ شما حاوی مواد مضری مانند متیلن نباشد.

هنگام برداشتن رنگ از یک سطح عمودی مانند دور شومینه آجری یا یک دیوار، یک پاک کننده رنگ پایه ژل خریداری کنید. نوارهای ژل بهتر به سطوح عمودی می چسبند و در لایه های ضخیم اعمال می شوند.

نحوه پاک کردن رنگ از آجر (بازسازی شومینه)

بیشتر بخوانید: نحوه پاک کردن رنگ از چوب بدون آسیب رسیدن به آن

تجهیزات و ابزارهایی مورد نیاز برای پاک کردن رنگ از آجر

  • قلم مو رنگ
  • کاردک
  • برس سیمی
  • سیم ظرفشویی
  • کیسه های پلاستیکی
  • دستکش آشپزخانه
  • سطل تمیز
  • مواد
  • پاک کننده رنگ
  • ورق پلاستیک
  • نوار نقاشی
  • کیت تست رنگ سرب

دستورالعمل های مورد نیاز برای پاک کردن رنگ از آجر

تست رنگ

از کیت تست رنگ سرب برای برش دادن مقدار کمی رنگ و ارسال نمونه به آزمایشگاه استفاده کنید. اگر آزمایش نمونه برای سرب منفی بود، به پاک کردن رنگ از آجر ادامه دهید. اگر سرب در رنگ شناسایی شود، یک پیمانکار کاهش سرب برای انجام کار مورد نیاز است.

ورق پلاستیک اضافه کنید

ورقه های پلاستیکی را روی زمین جلوی آجر و اطراف آجر روی دیوار را محکم بچسبانید. ورق را روی زمین حداقل 6 فوت و روی دیوارها را 3 فوت گسترش دهید. تمام اثاثیه نزدیک یا سایر مواردی را که نمی توان آنها را جدا کرد، بپوشانید.

آجر تمیز

TSP و آب گرم را به سطل تمیز اضافه کنید. با پوشیدن دستکش آشپزخانه، رسوبات سنگین دوده را روی شومینه تمیز کنید. هدف از بین بردن هر نوع کثیفی یا دوده ای است که ممکن است مانعی برای پاک کردن رنگ باشد.

نکته : آجر را فقط در صورت کثیف بودن تمیز کنید. برای کثیفی و گرد و غبار جزئی، مرحله تمیز کردن را نادیده بگیرید و به پاک کردن رنگ ادامه دهید.

پاک کننده رنگ را اعمال کنید

استفاده از پاک کننده رنگ ساده ترین راه برای پاک کردن رنگ از آجر است. با پوشیدن لباس محافظ، برس پاک کننده رنگ را روی آجر بکشید. استریپر را در لایه های ضخیم بمالید، زیرا لایه های نازک خیلی سریع خشک می شوند.

نکته: برای پاک کردن رنگ از آجر نیز می توان از سرکه استفاده کرد. با این حال، سرکه باید زمانی برای خیساندن در رنگ داشته باشد، بنابراین این کار روی سطوح عمودی مانند اطراف شومینه که نیاز به کاربردهای متعدد با یک بطری اسپری دارند، زمان‌برتر است.

خراش دادن رنگ

رنگ را با چاقوی بتونه آزمایش کنید تا درجه استحکام آن را ارزیابی کنید. رنگ باید یک لایه ضخیم باشد، تا سطح آن نرم باشد و به راحتی با چاقوی بتونه جدا شود. رنگ را پاک کنید و بقایای آن را در کیسه زباله قرار دهید.

لایه دوم پاک کننده رنگ را بمالید

مقداری رنگ پس از پاک کردن لایه اولیه رنگ باقی می ماند. لایه دوم پاک کننده رنگ را بمالید و بگذارید حدود 4 ساعت یا برای مدت زمانی که روی برچسب محصول پیشنهاد شده است بماند.

رنگ باقیمانده را حذف کنید

لایه دوم رنگ را با چاقوی بتونه پاک کنید. بلافاصله آجر را با قلم موی فولادی بمالید تا بقیه رنگ پاک شود.

نکاتی برای پاک کردن رنگ از آجر

  • اگر رنگ‌بر خیلی سریع خشک می‌شود، یک ورقه پلاستیکی روی آن ناحیه بچسبانید تا روند خشک شدن کندتر شود.
  • هنگام استفاده از پاک کننده رنگ کوتاهی نکنید. لایه های ضخیم تر از لایه های نازک بهتر است.
  • پاک کردن رنگ کار سختی است، بنابراین وقت خود را اختصاص دهید و از کار طولانی در هر جلسه خودداری کنید.
  • مراقب زمان‌های تنظیم پاک کننده رنگ باشید. شروع به پاک کردن زود و یا دیر هر کدام مشکلاتی دارند.
  • در بخش های کوچک کار کنید. وقتی یک بخش تمام شد، به قسمت بعدی بروید.
  • چه زمانی با یک متخصص تماس بگیرید

برای آجرهای رنگ شده در مقیاس بزرگ، اغلب بهتر است با یک پیمانکار تماس بگیرید. اگر آزمایش رنگ روی آجر برای سرب مثبت شد، با یک شرکت حرفه ای تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا می توانید آجر را پس از رنگ آمیزی بازسازی کنید؟

آجر را می‌توان پس از رنگ‌آمیزی به حالت اولیه خود بازگرداند، اما این می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد که نیاز به چندین کاربرد رنگ‌بر، شستشو و تمیز کردن دارد.

آیا رنگ تینر آجر را خراب می کند؟

پاک کننده رنگ گزینه بهتری نسبت به تینر رنگ برای آجر است. هنگام افزودن رنگ به آجر به جای پاک کردن می توان از تینر رنگ استفاده کرد تا زمانی که رنگ هنوز در حال خشک شدن یا تازه خشک شده است، لکه ها را پاک کند.