به دلایل مختلف، ممکن است در هر دو نمای داخلی و خارجی ساختمان، ترک ها و سوراخ های کوچکی ایجاد شود. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این نوع آسیب، که در نگاه اول می تواند قابل توجه باشد، در صورت عدم رعایت اقدامات احتیاطی رخ می دهد؟ یا پاسخ صحیح به این سوال که چگونه ترک های دیوار را ببندید را می دانید؟ بیایید تعمیر سوراخ و ترک دیوار را در این مقاله یاد بگیرید.

تعمیر سوراخ و ترک دیوار | ترمیم سوراخ دیوار| بستن سوراخ دیوار

چه چیزی باعث ایجاد ترک در دیوار می شود؟

دلایل مختلفی برای ایجاد ترک در دیوار وجود دارد. ما می توانیم علل ایجاد ترک های سطحی را در چند مورد جمع آوری کنیم.

انبساط و انقباض

درست مانند از دست دادن رطوبت، تغییرات دما نیز می تواند باعث تغییرات جزئی ساختاری در ساختمان شود. لایه های رنگ و گچ روی دیوار به دلیل دمای ناپایدار منبسط و منقبض می شوند. در نتیجه، ترک های مویرگی ظاهر می شود که بر ظاهر تأثیر منفی می گذارد. این وضعیت در ساختمان هایی که فقط در مقاطع خاصی از سال مورد استفاده قرار می گیرند مانند خانه های تابستانی بیشتر دیده می شود.

رنگ بی کیفیت و گچ کاری بد

قابلیت چسبندگی یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که در انتخاب رنگ برای استفاده در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد. با این حال، استفاده از محصولاتی که فاقد این ویژگی در هنگام سفید کاری هستند ممکن است باعث آسیب ساختاری شود که نیاز به ترمیم ترک دیوار خواهد داشت. مشکلات مشابهی می تواند به دلیل گچ کاری ضعیف ایجاد شود. زیرا اگر قبل از خشک شدن کامل گچ، دیوار رنگ شده باشد، در مدت زمان کوتاهی می توان ترک خوردگی را مشاهده کرد.

اقلام نصب شده روی دیوار

یکی دیگر از دلایل ایجاد شکاف روی دیوار، عناصری مانند پیچ ​​و میخ است که روی دیوار یا برای آویزان کردن وسایلی مانند آینه و تابلو قرار می گیرد. اغلب پر کردن شکاف‌های ایجاد شده پس از برداشتن پیچ‌ها یا میخ‌های وارد شده به دیوار دشوار است.

وقتی متوجه ترک‌هایی در دیوارهای داخلی یا خارجی می‌شوید، می‌توانید به جای رفتن به مرحله تعمیر در قدم اول اولویت را به تشخیص محل، اندازه و جهت آسیب بدهید. اگر با ضربه زدن به سطح ترک خورده با چکش، قطعاتی از دیوار شکسته شود، به نفع شماست که از یک متخصص مشاوره بگیرید. زیرا این وضعیت ممکن است به راه حل های بسیار جامع تری نسبت به فرآیند ترمیم ترک دیوار نیاز داشته باشد.

چگونه ترک دیوار را تعمیر کنیم؟

قبل از ترمیم ترک دیوار باید یک سری اقدامات برای کسب اطلاعات در مورد میزان آسیب و ایجاد یک محیط کار تمیز انجام شود. این فرآیندها به ترتیب باعث باز شدن ترک ها با کمک کاتر و شستشوی ترک های باز شده با صابون پاک کننده می شود. پس از استفاده از صابون تمیز کننده، باید اجازه داد که ناحیه آسیب دیده خشک شود. پس از اتمام این مراحل، بسته به ابعاد ترک می توانید به مواد پرکننده(بتونه) مختلفی روی آورید.

چگونه دیوار گچی ترک خورده را تعمیر کنیم؟

دیوارهای پوشیده شده با گچ به ضربه حساس هستند. علاوه بر همه عوامل دیگر، تماس سخت اقلام با گچ می تواند باعث ایجاد ترک در اندازه های مختلف شود. در چنین مواردی، مهم است که آسیب به سرعت ترمیم شود. در غیر این صورت، ممکن است مشکلاتی مانند ریزش و پارگی که تعمیر آنها زمان بیشتری می برد، در ناحیه آسیب دیده ایجاد شود.

در حین تعمیر سوراخ و ترک دیوار گچی ابتدا باید قطعاتی را که احتمال شکستگی در ناحیه آسیب دیده وجود دارد جمع آوری کرد. در مرحله دوم سطح ترک خورده از گرد و غبار و کثیفی پاک شده و با صابون پاک کننده شسته می شود. هنگامی که ناحیه ای که تمیز می کنید خشک شد، می توانید شروع به بستن شکاف با بتونه کنید.

ترمیم ترک مویرگی چگونه انجام می شود؟

ترک های مویرگی عیوب ساختاری هستند که در سرتاسر خانه دیده می شوند و به طور کلی تعمیر آنها بسیار آسان است. اغلب می توانید با چنین ترک هایی مواجه شوید که در اثر استفاده نادرست رنگ و گچ به خصوص در اطراف چهارچوب در و پنجره ایجاد می شود.

هنگامی که صحبت از تعمیر ترک مویرگی به میان می آید، می توانید به مواد پرکننده ای روی بیاورید که با انعطاف پذیری بیشتری دارند. زیرا انعطاف پذیری بالای مواد پرکننده با قابلیت بسته شدن ترک دیواری می تواند از باز شدن مجدد ترک جلوگیری کند.

چگونه سوراخ دیوار را ببندیم؟

ممکن است لازم باشد سوراخ هایی با قطرهای مختلف برای آویزان کردن اشیاء تزئینی، یونیت داخلی تهویه مطبوع، نقاشی ها یا قاب عکس ها روی دیوار ایجاد شود. البته ممکن است پس از گذشت مدت زمان مشخصی نیازهایی مانند انتقال این وسایل به مکان دیگری ایجاد شود. گاهی اوقات دیوارها به دلیل نصب وسایل برقی مختلف ممکن است سوراخ شوند. سوراخ های باز شده باید بسته شوند تا ظاهر بدی ایجاد نشود.

هنگام پر کردن سوراخ دیوار، می توانید ابتدا مانند ترمیم ترک با صابون تمیز کننده شستشو دهید. پس از این فرآیند می توانید با استفاده از مقداری بتونه یا همان پرکننده با کمک کاردک سوراخی که به خوبی خشک شده است را ببندید. می‌توانید مواد پرکننده‌ای را که می‌توانید برای سطوح داخلی و خارجی انتخاب کنید. پس از حدود 30 دقیقه انتظار، می‌توانید ناهمواری‌های پرکننده‌ای که اعمال کرده‌اید را با کمک کاغذ سنباده سبک حذف کرده و برای اطمینان از یکپارچگی بصری آن را رنگ کنید.