اگر می خواهید قسمتی از خانه خود را دوباره رنگ آمیزی کنید، لازم است ابتدا هر رنگی را که در حال کنده شدن است پاک کنید. نکته خوب این است که این کار ساده ای است که هر کسی می تواند انجام دهد، مگر اینکه این احتمال وجود داشته باشد که با رنگ سربی سروکار داشته باشید. در این مورد، اگر باردار هستید، مانند شرکت دادن کودکان در این فعالیت، ایده بدی است که رنگ را پاک کنید.

رنگ پوسته شده

اگر با رنگ مدرن و بدون سرب سر و کار دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین راه ها برای ترمیم رنگ پوست شده را بیاموزید.

آماده سازی

اگر برای جلوی دیواری که در حال پاکسازی و ترمیم رنگ پوست شده  آن هستید، برزنت بخرید، می‌توانید خیلی سریع‌تر رنگ پوسته شده را تمیز کنید. مواردی که برای این پروژه نیاز دارید در اینجا آمده است:

  • سوهان فلزی یا پلاستیکی یا سمباده 100 گریت
  • برس سیمی
  • دستمال مرطوب
  • چاقوی تخت
  • فیلر چوب
  • پرایمر
  • سنباده 220

خراش دادن

با استفاده از سوهان یا کاغذ سنباده 100 گریت، رنگ پوست شده را از روی دیوارها جدا کنید، به طوری که از فرورفتن در دیوار خشک جلوگیری کنید. پس از همه، این فقط منجر به کار بیشتر برای شما می شود. اگر یک برس سیمی در دست دارید، می توانید از آن استفاده کنید تا پس از خراش دادن، رنگ را به راحتی پاک کنید.

پس از خراش دادن رنگ آسیب دیده، نواحی را با یک حوله مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار یا سایر زباله های باقی مانده از بین برود.

آن را فوق العاده صاف کنید

اگر می‌خواهید واقعاً قسمت‌هایی را که خراشیده‌اید صاف کنید، می‌توانید از فیلر چوب استفاده کنید یا با یک چاقوی صاف آن ناحیه را به طور یکنواخت بمالید. پس از خشک شدن کامل، تکه های زبر را با سنباده 220 به آرامی صاف کنید.

زمان نقاشی دیوار

قبل از استفاده از پرایمر روی دیوارها، یک بار دیگر با یک پارچه مرطوب، آن قسمت ها را پاک کنید. پس از خشک شدن از پرایمر روی نواحی استفاده کنید. استفاده از پرایمر بسیار مهم است اگر از انجام این کار اجتناب می کنید، ممکن است در نهایت رنگ با قسمت های اطراف دیوار مطابقت نداشته باشد.

در مرحله بعد، دیوارهای خود را رنگ کنید، بگذارید کاملا خشک شوند و سپس در صورت نیاز به لایه های بیشتری رنگ آمیزی کنید.

جلوگیری از آسیب های آینده

تقریبا همیشه دلیلی برای پوسته شدن یا آسیب دیدن رنگ وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین عوامل این مشکل، ورود رطوبت بیش از حد به اتاق است. اگر فضایی به اندازه کافی خشک نشود، رطوبت می تواند به مرور زمان پشت رنگ قرار بگیرد و این می تواند باعث پوسته شدن رنگ دیوار شود.

اگر شک دارید که اتاق دارای رطوبت است یا نه! یک حرکت ساده می تواند معجزه کند. این حرکت قرار دادن یک رطوبت گیر در اتاق آسیب دیده است. این باید مقدار زیادی رطوبت را از هوا خارج کند، امیدواریم که به کاهش مشکل پوسته شدن رنگ کمک کند.

اگر حمامتان در اتاقی که در آن به ترمیم رنگ پوست شده نیاز دارید باشد، عاقلانه است که مطمئن شوید لوله های نشتی که باعث نفوذ آب به دیواره خشک اطراف می شود، نداشته باشید. اگر متوجه شدید که این مورد است، مطمئن شوید که مشکل را فوراً اصلاح کنید.