ممکن است بخواهید خودتان درهای چوبی محل زندگی خود را رنگ آمیزی کنید تا از هزینه های بازسازی و نگهداری بکاهید و درب های چوبی کاملاً متناسب با سلیقه خود بسازید. همانطور که در تمام مراحل رنگ آمیزی از دیوارها تا پنجره ها، از کابینت ها تا میزها، مواردی وجود دارد که باید بدانید، تکنیک های خاصی را نیز باید در فرآیند رنگ کردن در چوبی به کار ببرید. می توانید بقیه مطالب را مرور کنید تا با تمام این مواد و روش ها به طور کامل آشنا شوید و به راحتی می توانید درب های چوبی خود را به هر رنگی که می خواهید رنگ آمیزی کنید.

بیشتر بخوانید: رنگ در ورودی را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ کردن در چوبی

مواد برای رنگ آمیزی درب های چوبی

برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز در فرآیندهای رنگ آمیزی انواع درب مانند چوب جامد، چوب روکش شده یا درب های پانلی، باید از مواد خاصی استفاده کنید. این مواد دارای محتویات خاصی برای اهداف مختلف مانند تعمیر درب های چوبی آسیب دیده، به دست آوردن ظاهری زیباتر و محافظت طولانی مدت هستند. مواد اولیه رنگ آمیزی چوب که ممکن است برای روش های رنگ آمیزی درب چوبی نیاز داشته باشید به شرح زیر است:

  • کاغذ سنباده درشت و ریز
  • پوشش محافظ
  • پارچه
  • نوار کاغذی
  • رول
  • برس کوتاه
  • پرکننده چوب
  • رنگ درب

چگونه یک در چوبی را رنگ کنیم؟

پس از اینکه تمام مواد مورد نیاز برای فرآیند رنگ کردن در چوبی را به طور کامل تهیه کردید، می توانید تمام مراحل را مرحله به مرحله انجام دهید. با استفاده از تمامی محصولات می توانید تعمیر و محافظت و همچنین رنگ آمیزی را انجام دهید و ظاهری کاملاً جدید به درب خود ببخشید. با توجه به شرایط فعلی درب چوبی که می خواهید رنگ آمیزی کنید، می توانید با رعایت موارد زیر به نتیجه بسیار موفقی برسید.

اول از همه، اگر فرصت برداشتن درب را دارید، می توانید با برداشتن درب به عنوان اولین قدم شروع کنید. به این ترتیب می توانید هر قسمت از در را راحت تر رنگ آمیزی کنید. می‌توانید با رنگ کردن دری که برداشته‌اید در محلی بدون استفاده، کار خود را آسان‌تر کنید تا خشک شود.

اگر فرصت برداشتن درب را ندارید، می توانید با قرار دادن یک پوشش محافظ روی زمین، روند رنگ آمیزی را ادامه دهید.

در صورت وجود سطوح شیشه ای، فلزی و یا انواع مختلف روی درب چوبی یا پانلی که باید از رنگ محافظت کنید، می توانید با پوشاندن آنها با نوار کاغذی از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

اگر درب منزل شما دارای خط و خش، ترک یا حفره های مختلف است، می توانید با استفاده از بتونه چوب شکاف ها را ببندید. این محصول ها با قدرت پرکنندگی بالای خود به سطح می چسبند و مرحله سنباده را تسهیل می کند. این به شما کمک می کند تا سطوح را با رنگ یا چوب قدیمی یکدست تر و صاف تر کنید. با کمک کاردک می توانید خمیر را به قسمت های مشکل دار درب بمالید و پس از خشک شدن با سمباده این قسمت ها را صاف کنید.

اگرچه نیازی به استفاده از فیلر ندارید، اما باید قسمت های ناصاف و بیرون زده در چوبی را با کمک کاردک تمیز کنید و سپس با سمباده آن را کاملا صاف کنید.

سپس می توانید رنگ درب را انتخاب کنید تا به راحتی درب خود را رنگ کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

با تکنیک ها و نکات رنگ آمیزی درب می توانید به راحتی درب منزل خود را رنگ آمیزی کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید. با مشاوره از افکس نمایندگی فیلی بویا می توانید به راحتی به محصولاتی دسترسی پیدا کنید که می توانید در فرآیندهای رنگ کردن در چوبی به نتایج عالی دست پیدا کنید.