فقط در یک روز پنجره های خود را نو کنید. پنجره های خسته که در کنار دیوار تازه رنگ آمیزی شده بیشتر خودنمایی می کند. برای مرتب و براق کردن طاقچه‌ها و قاب‌های داخلی چوبی همراه ما باشید.

قبل از اینکه شروع به رنگ کردن پنجره چوبی کنید به این فکر کنید که می خواهید پنجره های خود را چه رنگی کنید. یک لایه رنگ سفید جلوه ای روشن کننده خواهد داشت اما با یک دیوار سفید رقابت نمی کند.

برای تجربه موفق سایه رنگی را انتخاب کنید که چند درجه روشن تر یا تیره تر از دیوار شما باشد. این به پنجره های شما کمک می کند تا بیشتر به یک نقطه کانونی در اتاق شما تبدیل شوند.

پنجره چوبی

بیشتر بخوانید: نحوه رنگ آمیزی چارچوب در و پنجره

نکته مهم

شب قبل از شروع پروژه نقاشی خود، مبلمان و کفپوش خود را تمیز کنید تا از گرد و غبار  هنگام رنگ آمیزی در امان باشید.

لیست خرید پروژه

برای شروع پروژه نیاز به یک سری ابزار داریم. لیست ابزار های مورد نیاز برای رنگ کردن پنجره چوبی در زیر آمده است. برای شروع کار این وسایل را تهیه کنید.

  • رنگ چوب داخلی
  • قلم مو
  • عینک ایمنی
  • نوار ماسک
  • دستکش
  • کاغذ سنباده
  • اسفنج
  • آستر چوب

مراحل رنگ کردن پنجره چوبی

مرحله 1

 ساعت 7 صبح قاب پنجره را با یک کاغذ سنباده متوسط سنباده بزنید و گرد و غبار را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که در حین انجام این کار از عینک خود استفاده می کنید. قاب را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید. فقط از آب استفاده کنید.

مرحله 2

ساعت 9 صبح نوار ماسک را در امتداد لبه ها بکشید تا از تمیز بودن خط اطمینان حاصل کنید. اگر می‌خواهید بیشتر محتاط باشید، می‌توانید روی شیشه را نیز با نوار کاغذ بچسبانید. بین لایه‌ها، نوار ماسک را بردارید و مجدداً بمالید تا چسب هر رنگی را پاک نکند.

مرحله 3

ساعت  9.30 صبح برای رسیدن به یک روکش زیبا و یکنواخت، در یک جهت ثابت رنگ کنید. بگذارید 2-3 ساعت خشک شود.

مرحله 4

 ساعت 12:00 وقت استراحت و ناهار شماست تا تجدید قوا کنید.

مرحله 5

12:30 ظهر به آرامی قاب را مالش دهید تا سطح زبر شود، این به چسبندگی بهتر رنگ کمک می کند. رنگ را روی قاب و سپس قسمت های بازشو بمالید. پنجره را باز بگذارید تا خشک شود.

مرحله 6

ساعت 15:30پس از خشک شدن اولین لایه، لایه دوم خود را مانند مرحله 5 بمالید. نوار ماسک را بردارید و بگذارید رنگ خشک شود.

مرحله آخر

عقب بایستید و نتیجه رنگ کردن پنجره چوبی خود را ببینید. تنها در یک روز می توانید پنجره های چوبی خود را نو کنید.