دکوراسیون آشپزخانه کوچک

حتی اگر فضای کافی برای آشپزخانه بزرگ رویاهایتان ندارید، می توانید با استفاده حداکثری از امکانات موجود، آشپزخانه ای داشته باشید که به شما لذت بدهد. می توانید با روش های منطقی فضای اضافی برای نگهداری در آشپزخانه کوچک خود ایجاد کنید و با نکات ساده و موثر دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید. در اینجا چند ایده و پیشنهاد الهام بخش برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: پیشنهادات برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک

چگونه یک آشپزخانه کوچک را تزئین کنیم؟

وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه کوچک به میان می آید، اساسی ترین هدف این است که فضا بزرگتر و جادارتر از آنچه هست به نظر برسد. برای این کار باید به نکات زیادی توجه کرد، از انتخاب رنگ دیوار گرفته تا انتخاب مبلمان آشپزخانه، از قرار دادن وسایل و مبلمان سفید تا نورپردازی. می توانید با ایده های دکوراسیون آشپزخانه کوچک برای جزئیات مختلف، آشپزخانه شیک و کاربردی رویاهای خود را بسازید.

چگونه رنگ دیوار را برای یک آشپزخانه کوچک انتخاب کنیم؟

اگر آشپزخانه شما کوچک است، رنگ سفید و رنگ خنثی به شما کمک می کند فضا را بزرگتر نشان دهید. رنگ دیوار سفید نور را منعکس می کند و حس نور را افزایش می دهد. هنگامی که از رنگ سفید نه تنها بر روی دیوارها، بلکه در سقف، کابینت ها و میزهای خود استفاده می کنید، می توانید عمق فضا ایجاد کنید و آشپزخانه خود را تا حد امکان جادار و دلباز جلوه دهید. برای بهره مندی از جلوه نوری رنگ سفید می توانید رنگ های سفید فیلی بویا مانند آیدان، سفید ماسه ای، سفید شنی، ابریشمی یا رنگ های دیوار بژ را امتحان کنید. پس یادتان باشد رنگ دیوار آشپزخانه کوچک سفید یا بژ باید باشد.

رنگ دیوار آشپزخانه کوچک

برای یک سبک مینیمال، لازم نیست خود را به دکوراسیون آشپزخانه سفید محدود کنید. می توانید با استفاده از رنگ های دیگر فضا را گسترده تر نشان دهید و با منسوجات طرح دار آشپزخانه حرکتی را به فضا اضافه کنید. برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک، می توانید با تکمیل دیوارها با رنگ های روشن با لوازم تیره از قدرت کنتراست بهره مند شوید. به عنوان جایگزینی برای سفید، رنگ های آبی روشن و سبز یا زرد کم رنگ از دیگر گزینه های رنگی هستند که فضای شما را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند. اگر سفید مد نظرتان نیست برای رنگ دیوار آشپزخانه کوچک می توانید از گزینه های بالا استفاده کنید.

چگونه یک آشپزخانه کوچک طراحی کنیم؟

در حالی که رنگ‌های رنگ‌آمیزی دیوار آشپزخانه با رنگ‌های روشن طراوت را به فضا می‌افزایند، قرارگیری مناسب می‌تواند عملکرد را افزایش دهد و همچنین فضاهای باریک را وسیع‌تر نشان دهد. اولین چیزی که باید در مورد نحوه طراحی یک آشپزخانه با فضا در نظر بگیرید، چیدمان است. شما می توانید با استفاده از قانون مثلث معماری داخلی، از هر متر مربع آشپزخانه به بهترین نحو استفاده کنید و ظرفیت حرکتی خود را افزایش دهید. با توجه به قانون مثلث در آشپزخانه، باید به موارد زیر توجه کنید:

طبق قانون مثلث باید یخچال، اجاق گاز و سینک را گوشه های مثلث در نظر گرفت و هر ضلع مثلث نباید کمتر از 1.5 متر و بیشتر از 2.5 متر باشد.

برای مدل های آشپزخانه کوچک نوع L، سینک و یخچال را می توان در سمت بلند L و اجاق گاز را در سمت کوتاه قرار داد.

چیدمان ایده آل برای یک آشپزخانه مربع شکل این است که یخچال و اجاق گاز را مقابل هم قرار دهید و سینک را در سمت دیگر جایی که دری وجود ندارد قرار دهید.

مدل های کابینت آشپزخانه کوچک به شکل راهروی بلند و باریک ممکن است نیاز به استفاده از یک اوپن داشته باشند. در این حالت سینک باید بین اجاق گاز و یخچال برای کاربردی ترین استفاده قرار گیرد.

در طراحی آشپزخانه اپن کوچک می توانید کابینت و وسایل سفید را به شکل L قرار دهید و با میز و چهارپایه های نوع بار فضای اضافی ایجاد کنید.

چگونه آشپزخانه های کوچک را جادار نشان دهیم؟

دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک را می‌توان با توجه به نکات دکوراسیونی که بر وسیع‌تر کردن فضا و استفاده بهینه از آن تمرکز دارد، شکل داد. پس از اطمینان از اینکه کارآمدترین چیدمان را در آشپزخانه خود اجرا کرده اید، می توانید جزئیات دکوراسیون را برنامه ریزی کنید. راه های اصلی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک خود را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

استفاده از منابع نور طبیعی تا حد امکان در آشپزخانه های کوچک بسیار مهم است. برای اینکه ابعاد پنجره آشپزخانه خود را تا حد امکان بزرگ نگه دارید و از نور طبیعی حداکثر استفاده کنید، انتخاب مدل های کرکره نورد رنگ روشن می تواند به شما کمک کند فضا را روشن تر و وسیع تر نشان دهید.

یکی از بزرگترین مشکلات آشپزخانه های کوچک کمبود فضای ذخیره سازی کافی است. برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک، لازم است حداکثر استفاده از دیوارها و در نتیجه صرفه جویی در فضای کف. علاوه بر کابینت های آشپزخانه موجود، می توانید از قفسه های باز و آویزهای دیواری که تا سقف می رسند نیز بهره ببرید. با چنین لمس هایی که از شلوغی بصری کم می کند، می توانید کاربردی ترین استفاده را از فضای آشپزخانه خود ببرید و فضا را بزرگتر نشان دهید.

استفاده صحیح از لوازم روشنایی راه دیگری برای جادار جلوه دادن آشپزخانه های کوچک است. می توانید آشپزخانه خود را با نورپردازی از بالا با لوازم روشنایی آویز، عریض تر نشان دهید. علاوه بر این، وسایلی که می توانید روی دیوارها و کابینت ها نصب کنید، آشپزخانه شما را روشن تر و جادارتر نشان می دهد.

یکی از راه‌های وسیع‌تر به نظر رسیدن فضای محدود با افزودن عمق، ایجاد یک نقطه کانونی قابل توجه در فضا است. برای این، می توانید الگوهای دیواری قابل توجهی را در بالای اوپن آشپزخانه خود ایجاد کنید، جایی که رنگ سفید غالب است.

استفاده از پارکت های رنگ روشن یا کاشی های سرامیکی در کف آشپزخانه یکی از نکات کلیدی برای دستیابی به ظاهر درخشانی است که می خواهید. رنگ های چوب طبیعی مانند کاج، بلوط، افرا، خاکستر می توانند جلوه ای روشن به آشپزخانه شما ببخشند.

ترکیب سطوح بازتابنده روشی آشنا برای ایجاد عمق میدان در فضاهای تنگ است. برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک خود می توانید از آینه های تزئینی روی دیوار استفاده کنید. انتخاب کابینت آشپزخانه با درهای شیشه ای نیز به آشپزخانه شما کمک می کند تا با جلوه انعکاس آن عریض تر به نظر برسد. به طور مشابه، کابینت های آشپزخانه با سطوح براق نیز می توانند همین اثر را ارائه دهند.

همچنین می توانید با راه حل هایی مانند میز ناهار خوری دیواری و تاشو در آشپزخانه خود یک فضای ناهار خوری ایجاد کنید و در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید می توانید با بستن میز خود، ناحیه حرکتی خود را گسترش دهید.