ابزار

اگر قصد رنگ آمیزی دیوار، تزئینات یا سقف را دارید، بدانید چه چیزی باید داشته باشید. ما انواع مختلف ابزار رنگ را معرفی می کنیم که از ویژگی ها متفاوت هستند.

آیا باید به دیوارهای خود رنگ اضافه کنید؟ اگر فکر می‌کنید اتاق شما نیاز به بازسازی دارد، اضافه کردن رنگ‌های مختلف می‌تواند روح تازه‌ای به آن ببخشد. بسیاری از صاحبان خانه ممکن است کار نقاشی کردن را کار وحشتناکی بدانند، اما در واقع یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون اتاق شماست.

برای اینکه تجربه خوبی در رنگ کردن خانه داشته باشید، مطمئن شوید که ابزار رنگ مناسب را در اختیار دارید. شما به چیزی بیش از یک قلم موی قابل اعتماد نیاز دارید، بنابراین لیست زیر را بررسی کنید تا انواع ابزار رنگ آمیزی را بشناسید.

بیشتر بخوانید: چگونه برس رنگ را تمیز کنیم؟

انواع ابزار رنگ

غلتک

غلطک

یکی از مهمترین ابزارهای رنگ آمیزی که برای پوشاندن سطوح وسیعی از اتاق با رنگ به آن نیاز خواهید داشت، غلتک است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که در کسری از زمانی که برای رنگ آمیزی این نواحی با قلم مو نیاز دارید، به سرعت تمام دیوارها را بپوشانید. از آنجایی که غلتک ها در اندازه های مختلف وجود دارند، پیدا کردن یکی که به شما امکان می دهد به سرعت دیوار را بپوشانید، آسان است. علاوه بر این، غلتک‌ها با چرت‌های با اندازه‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که در میزان رنگی که در یک زمان روی دیوار اعمال می‌شود، نقش دارد. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، می‌خواهید غلتکی با چرت ضخیم‌تر انتخاب کنید، در حالی که چرت‌های نازک‌تر رنگ کمتری ایجاد می‌کنند. البته، به یاد داشته باشید که ممکن است در غلتک هایی با چرت های بسیار ضخیم رنگ چکه کند، بنابراین باید مراقب باشید.

سینی

سینی

اگر قصد استفاده از غلتک را دارید، سینی لازم است، زیرا رنگ مورد نیاز را در سینی ریخته و سپس غلتک را وارد می‌کنید تا مقدار مورد نظر رنگ گرفته شود. ضروری است سینی بخرید که به اندازه کافی پهن باشد تا غلتک شما به راحتی در آن قرار گیرد، در غیر این صورت در تلاش برای پوشاندن یکنواخت غلتک خود با مشکل زیادی مواجه خواهید شد. نگه داشتن مقدار مناسب رنگ در سینی شما این امکان را فراهم می کند که مقدار مناسبی از رنگ را روی غلتک خود داشته باشید. کم و زیاد بودن رنگ در سینی شما را با مشکل مواجه می کند.

آستر سینی رنگ

محافظ-سینی

در حالی که استفاده از سینی رنگ هنگام استفاده از غلتک رنگ ضروری است، برای جلوگیری از نیاز به شستشوی سینی پس از اتمام کار، ایده خوبی است که روی برخی از آسترهای سینی رنگ سرمایه گذاری کنید. اینها معمولاً نسبتاً ارزان هستند و در داخل سینی رنگ مناسب هستند و با شکل آن مطابقت دارند. وقتی رنگ آمیزی تمام شد، به راحتی می توانید آستر را دور بیندازید بدون اینکه مجبور باشید سینی را تمیز کنید. در نتیجه، تمیز کردن فضای نقاشی و لوازم شما سریع و آسان خواهد بود.

قلم مو

قلم مو یک ابزار رنگ آمیزی شناخته شده است. یک قلم مو مناسب کار نقاشی شما را بسیار سریع و آسان می کند. با این حال، اگر یک قلم مو با کیفیت پایین تر یا یک قلم مو اشتباه برای کار خود خریداری کنید، متوجه خواهید شد که نقاشی بسیار خسته کننده و کند است. قلموهای با کیفیت پایین تر تمایل دارند موهای خود را در رنگ شما از دست بدهند، که می تواند ناخوشایند باشد و باعث ایجاد بافت در دیوارهای شما شود. وقتی مطمئن می شوید که قلم مو های مناسبی می خرید و مطمئن می شوید که سبک مناسب کار شما هستند، رنگ آمیزی اتاق های شما بسیار سریعتر و آسان تر خواهد بود.

نوار

نوار

اگر می خواهید طرحی را روی دیوار خود نقاشی کنید، یا اگر قصد دارید قسمت های خاصی را مسدود کنید تا به طور تصادفی رنگ نشوند، باید روی نوار نقاشی با کیفیت سرمایه گذاری کنید. وقتی کار را تمام کردید، می توانید به سرعت و به راحتی نوار را از روی دیوار پایین بکشید. حتما باید از نوار با کیفیت استفاده کنید زیرا نمی‌خواهید زمانی که آن را جدا می‌کنید، با جدا شدن رنگ مواجه شوید.

پارچه

پارچه-قطره-ای

مهم نیست که اتاق شما چه نوع کفی دارد، شما می خواهید از آن در برابر چکه ها و ریزش ها محافظت کنید. ریختن تصادفی رنگ روی کف شما می تواند به سرعت آن را خراب کند و باعث شود مجبور شوید فرش را تعویض کنید یا کف چوبی خود را به طور حرفه ای تعمیر کنید. به راحتی می توانید یک پارچه قطره ای را در کف باز کنید تا احتمال نشت را کاهش دهید. اگر می‌خواهید پس از اتمام پروژه بتوانید پارچه قطره‌ای را دور بیندازید، پارچه‌های قطره‌ای پلاستیکی نازک‌تر عالی هستند، اما اگر می‌خواهید دوباره از پارچه‌های قطره‌ای خود استفاده کنید، پارچه‌های باکیفیت‌تر از پارچه ضخیم را انتخاب کنید.

اسپری

اسپری-رنگ

اگر فضای باز گسترده ای دارید که در آن قرار است نقاشی کنید و می خواهید مطمئن شوید که می توانید کار را در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسانید، ایده خوبی است که یک اسپری رنگ را انتخاب کنید. به جای انتخاب یک اسپری کوچک که فقط مقدار کمی رنگ را در خود جای دهد، وقتی یک اسپری قدرتمند خریداری می کنید از اینکه چقدر سریع می توانید کل خانه خود را رنگ کنید شگفت زده خواهید شد. مهم است که فقط در مکانی که هوای تازه دارید از یک رنگ پاش استفاده کنید. همچنین مهم است که مراقب اسپری بیش از حد باشید، اما این یک راه سریع و آسان برای تکمیل پروژه شما در کسری از زمان است. اسپری یک ابزار رنگ برای محیط های بزرگ می باشد.

انواع قلم مو نقاشی ساختمان

ابتدا اجزای تشکیل دهنده انواع قلم مو نقاشی ساختمان را یاد بگیریم. قلم مو از سه بخش زیر ساخته شده است.

  • دسته

دسته برای نگه داشتن برس است. معمولا از چوب یا پلاستیک ساخته شده است. البته مدل های ترکیبی نیز موجود است.

  • فرول

قطعه نقره ای رنگی که موها را با دسته وصل می کند. این قطعه معمولا از آلومینیوم ضدزنگ ساخته می شود.

  • الیاف

الیاف ها به عنوان مو شناخته شده است. می تواند طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از هر دو باشد. معمولا شکل و اندازه های متفاوتی دارند.

انواع قلم مو نقاشی ساختمان

قلم مو استنسیل

اگر قرار است از یک شابلون روی دیوار خود برای اضافه کردن جزئیات به اتاق استفاده کنید، مهم است که از قلم مو مناسب برای کار استفاده کنید. بر خلاف انواع دیگر قلم های رنگ که در یک حرکت قلم مو در امتداد دیوار کار می کنند، قلم مو استنسیل برای کشیدن سریع و با دقت رنگ بر روی شابلون استفاده می شود. این کار باعث می‌شود بدون ترس از سرازیر شدن رنگ در زیر شابلون و خراب شدن طرح‌تان، به راحتی به اتاق خود رنگ اضافه کنید. این برس ها برای رنگ آمیزی مناطق بزرگ مفید نیستند، فقط کار طراحی را سریع و آسان می کنند.

قلم مو زاویه دار

قلم مو زاویه دار دارای موهای اریب است و مقدار زیادی رنگ را در خود نگه می دارد. این بدان معنی است که می توانید از آن برای رنگ کردن در اطراف سقف یا تزئینات و یا حتی برای رنگ آمیزی تزئینات استفاده کنید، بدون اینکه نگران این باشید که آیا رنگ کافی روی قلم مو برای این کار خواهید داشت یا خیر. با این کار تعداد دفعاتی که باید رنگ بیشتری روی قلم مو بزنید کاهش می یابد و از چکه کردن جلوگیری می کند.

قلم مو تخت

قلم مو تخت از انواع قلم مو نقاشی ساختمان است که دارای موهایی است که در تمام طول قلم مو کاملاً صاف است و برای نقاشی روی سطوح صاف ایده آل است. می توانید به راحتی با استفاده از یک قلم مو صاف، دیوار خود را رنگ کنید.

قلم مو دیواری

قلم مو های ضخیم تر که رنگ بیشتری را در خود نگه می دارند، قلم مو دیواری نامیده می شوند. آنها برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ مانند دیوار زمانی که نمی خواهید از غلتک استفاده کنید ایده آل هستند. با توجه به اندازه آنها، نباید از آنها برای کارهایی که دقت بالا لازم دارند، استفاده کرد، زیرا آنها به سادگی رنگ زیادی را در خود نگه می دارند و برای استفاده در فضای کوچکتر بسیار حجیم هستند.

قلم مو زاویه دار نازک

قلم مو زاویه دار نازک یکی از انواع قلم مو نقاشی ساختمان است که برای مناطق کوچکتر با لبه ها بسیار مناسب است. اگر در یک منطقه کوچکتر کار می کنید یا می خواهید مطمئن شوید که بیشترین کنترل ممکن را روی قلم مو دارید تا مرتکب اشتباه نشوید، قلم مو های زاویه دار نازک ایده آل هستند.

قلم مو تراشه

برس‌های تراشه‌ای معمولاً نسبتاً کوچک هستند و برای نقاشی در فضاهای نامناسب یا بسته که فضای زیادی برای مانور دادن با قلمو ندارید، عالی هستند. آنها در جزئیات دقیق کار بسیار خوبی انجام می دهند و تا زمانی که هنگام استفاده از برس مراقب باشید ظاهری حرفه ای و تمیز به جا می گذارند.

انواع الیاف قلم مو

  • طبیعی

این برس ها که با موهای حیوانات ساخته شده اند، برای استفاده از رنگ هایی که پایه روغنی دارند، ایده آل هستند. به دلیل شکافتن نوک موها، این برس‌ها رنگ بیشتری را در خود نگه می‌دارند و آن را صاف و یکنواخت روی دیوارتان پخش می‌کنند تا یک روکش زیبا داشته باشند.

  • نایلون/پلی استر ترکیبی

تمیز کردن این برس ها بسیار آسان است و برای استفاده با رنگ لاتکس عالی هستند. هنگامی که به درستی از آنها مراقبت شود، سال ها دوام خواهند داشت. نایلون بسیار بادوام است و پلی استر شکل خود را به خوبی حفظ می کند و یک برس بادوام و قابل اعتماد را ایجاد می کند.

  • پلی استر

برس های پلی استر که برای استفاده با رنگ لاتکس ایده آل هستند، برای سفت ماندن و حفظ شکل خود در طول یک کار طولانی کار بسیار خوبی انجام می دهند. آنها رنگ را به دلیل موهای سفت خود بسیار یکنواخت اعمال می کنند.