رنگ اکریلیک یکی از رایج ترین انواع رنگ برای پروژه های خودتان است. این نوع رنگ که استفاده آسانی را ارائه می دهد، با قابلیت تجدید سریع خود متمایز است. رنگ اکریلیک در انواع مناسب برای استفاده داخلی یا خارجی موجود است. بنابراین، رنگ اکریلیک چیست و استفاده از رنگ اکریلیک در کجا امکان پذیر است؟ “با رنگ اکریلیک چه کنیم؟” برای پاسخ به سوالات متداول می توانید به خواندن مطالب ما ادامه دهید.

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک چه کار میکند؟

رنگ اکریلیک که قوامی مشابه با انواع رنگ های روغنی، پلاستیکی دارد، از نوع رنگ های پایه آب است. رنگ های اکریلیک به کسانی که می خواهند با رنگ ها و ویژگی های مفید خود سرگرمی جدیدی به دست آورند، انگیزه می دهد. همچنین با عملکرد برتر در کارهای بازسازی و تزیینی جلب توجه می کند. می‌توانید رنگ را با آب رقیق کنید تا رنگ‌های جایگزین و رنگ‌های مختلف را با رنگ اکریلیک به دست آورید. قبل از اجرا، سطح باید کاملاً تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.

رنگ اکریلیک در کجا استفاده می شود؟

رنگ اکریلیک که از رنگدانه های رزینی و آب تشکیل شده است یکی از انواع رنگ های مورد علاقه در پروژه های دکوراسیون و سرگرمی است. استفاده از رنگ اکریلیک بسته به نوع رنگ روی سطوح مختلف مانند چوب، فلز، پلاستیک، شیشه، سرامیک، پلاستیک قابل اجراست. “با رنگ اکریلیک چه چیزی رنگ آمیزی کنیم؟” پاسخ سوال به این صورت است که می توانید این نوع رنگ را انتخاب کنید که می توانید از آن به عنوان رنگ دیوار در دکوراسیون منزل استفاده کنید، همزمان می توان در رنگ کابینت آشپزخانه، در کارهای نقاشی روی چوب، سرگرمی فعالیت ها و نقاشی استفاده کرد.

خواص رنگ اکریلیک چیست؟

برای آشنایی بیشتر می‌توانید ویژگی‌های اصلی رنگ‌های اکریلیک را که با کاربرد و تطبیق‌پذیری خود برجسته هستند، بررسی کنید:

  • رنگ اکریلیک نوعی رنگ بر پایه آب است.
  • رنگ‌های اکریلیک با ویژگی‌هایی مانند عدم برجای گذاشتن آثار برس و غلتکی و ارائه سطحی صاف، خودنمایی می‌کنند.
  • رنگ اکریلیک به دلیل ماهیت خود در هوای گرم قوام نرمی دارد و در هوای سرد از نرمی و انعطاف پذیری آن کاسته می شود.
  • به دلیل عملکرد بالای پاک کردن، ضد لک است و به راحتی با پاک کننده های خانگی تمیز می شود.
  • رنگ های اکریلیک حاوی VOC کم از نظر محیط زیست و سلامت انسان ترجیح داده می شوند.
  • انبوه رنگدانه های موجود در آن، کیفیت رنگ اکریلیک را به اوج می رساند. بنابراین با رنگ های اکریلیک به راحتی می توان رنگ مورد نظر را به دست آورد.
  • رنگ های اکریلیک که بوی نامطبوعی ندارند و به راحتی استفاده می شوند با قابلیت خشک شدن سریع خود برجسته می شوند. قبل از خشک شدن می توان آن را با آب و صابون از سطح اعمال شده تمیز کرد. پس از خشک شدن، فرمی مقاوم در برابر آب دارد.

بنابراین، چقدر طول می کشد تا رنگ اکریلیک خشک شود؟ اگرچه رنگ اکریلیک با توجه به شدت کاربرد متفاوت است، اما تقریباً ده دقیقه پس از اعمال روی سطح شروع به خشک شدن می کند. ممکن است لازم باشد 1-2 ساعت برای خشک شدن کامل صبر کنید.

انواع رنگ اکریلیک چیست؟

افکس نمایندگی فیلی بویا محصولات رنگ اکریلیک متفاوتی دارد. شما می توانید از رنگ های اکریلیک برای خلق آثار خلاقانه در حین بازسازی منزل و مبلمان خود استفاده کنید. شما می توانید با انتخاب رنگ های مورد علاقه خود در این مجموعه، رنگ های الهام بخش به خانه خود اضافه کنید تا فضای زندگی خود را تغییر دهید. استفاده از رنگ اکریلیک  برای مراقبت از خانه مناسب است.

چگونه یک برس برای رنگ اکریلیک انتخاب کنیم؟

شما می توانید انواع قلم مو زیر را برای فرآیندهای رنگ آمیزی اکریلیک انتخاب کنید:

برس های سطح وسیع:

این برس ها به صورت یک برس رنگ بزرگ هستند. برس‌های شستشوی اکریلیک نیز شناخته می‌شوند و اغلب برای نقاشی سریع بخش‌های بزرگ بوم یا کاغذ ترجیح داده می‌شوند. هنگام استفاده از این برس ها، لازم است ابتدا برس را در مقداری آب خیس کنید تا حداکثر پوشش را به دست آورید.

برس های زاویه دار:

این برس نقاشی دارای انتهای زاویه دار یا منحنی است. به همین دلیل است که این محصولات به عنوان برس های مورب نیز شناخته می شوند. نوک های منحنی به ویژه برای ایجاد خطوط و اشکال مناسب هستند.

برس های تخت:

برس های مسطح شبیه برس های سطح بزرگ هستند. با این حال، موهای برس های صاف در لبه ها گردتر است. برس های تخت برای کاربردهای کانتور گسترده ایده آل هستند.

برس فن:

برس فن که به دلیل نوک فن شکلش نامگذاری شده است، برای افزودن هایلایت های ظریف به مناطق تاریک و همچنین رنگ آمیزی پس زمینه ایده آل است.

چگونه رنگ اکریلیک را تمیز کنیم؟

مواد و روش های مناسب برای تمیز کردن رنگ اکریلیک به شرح زیر است:

  • مایع ظرفشویی
  • اسفنج
  • پارچه

برای ایجاد تداخل در سطحی که لکه ایجاد می شود، ابتدا باید باقیمانده های اضافی را بتراشید سپس صابون ظرف را روی اسفنج ریخته و سطح آن را به آرامی مالش دهید. اگر لکه به طور کامل از بین نرفت می توانید لکه را با قسمت سخت اسفنج ظرفشویی محکمتر بمالید سپس باید با یک پارچه کمی مرطوب سطح آن را تمیز کنید.