رنگ اکریلیک | رنگ اکریلیک دیوار

آیا می خواهید نقاشی با اکریلیک را شروع کنید و می خواهید در مورد تمام کاربردهای رنگ اکریلیک بدانید؟ رنگ های اکریلیک تنها از دهه 1950 به صورت تجاری در دسترس بوده اند، با این حال، در بین همه هنرمندان و علاقمندان بسیار محبوب شده است. دلیل آن این است که استفاده از اکریلیک آسان است و در مقایسه با رنگ های دیگر مانند روغن و آبرنگ بسیار متنوع است. برای اینکه ببینید آیا رنگ‌های اکریلیک برای شما مناسب هستند، ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد این روش شگفت‌انگیز برای ایجاد آثار هنری منحصر به فرد بیشتر بدانید.

  • در کجا از رنگ اکریلیک استفاده می شود؟

    رنگ اکریلیک تقریباً می تواند هر چیزی را رنگ کند. انعطاف پذیر است و می توان آن را بر روی انواع سطوح اعمال کرد. در حالی که توسط هنرمندان بر روی بوم، کاغذ یا تخته آماده کشیده استفاده می شود، اکریلیک را می توان روی دیوار، چوب، چرم، کاغذ ماشه، پارچه، سیمان، شیشه، آجر، سفال تقریباً هر سطح غیر چرب  نیز اعمال کرد.

  • رنگ اکریلیک در مقابل رنگ معمولی چیست؟

    تفاوت اصلی بین رنگ اکریلیک و لاتکس این است که در حالی که هر دو بر پایه آب هستند، رنگ اکریلیک حاوی مواد شیمیایی است. مواد شیمیایی موجود در رنگ اکریلیک به آن اجازه می دهد تا با تغییر دما و آب و هوا منبسط و منقبض شود. این کیفیت اکریلیک را به رنگ عالی برای پروژه های بیرونی تبدیل می کند. برای انتخاب رنگ اکریلیک یا لاتکس کلیک کنید.

  • آیا رنگ اکریلیک ضد آب است؟

    هیچ رنگ اکریلیک کاملا ضد آب نیست. می توانید رنگ را با استفاده از سطح پرایم شده مقاوم تر کنید. انتخاب یک مارک رنگ مناسب همچون محصولات افکس کالر به شما کمک می کند. همچنین لاک زدن سطح پس از خشک شدن رنگ بسیار مهم است.

  • 3 فایده استفاده از رنگ اکریلیک چیست؟

    رنگ اکریلیک ابتدا به عنوان جایگزینی برای رنگ روغنی با خشک شدن سریع ابداع شد. همچنین دارای مزایای دیگری مانند غیر سمی بودن، محلول در آب، دائمی و یک محیط بسیار متنوع است.

  • آیا می توان از رنگ اکریلیک برای دیوار استفاده کرد؟

    رنگ اکریلیک دیوار و رنگ اکریلیک دکوراسیون داخلی امروزه بسیار محبوب است. می توانید از رنگ اکریلیک برای رنگ دیوار داخلی و همچنین رنگ بیرونی استفاده کنید. علاوه بر دیوارها، حتی می توانید از آن برای رنگ آمیزی اشیاء دیگر در داخل و اطراف خانه خود استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه استفاده رنگ اکریلیک روی دیوار کلیک کنید.

  • آیا رنگ اکریلیک روی دیوار دوام می آورد؟

    پاسخ سریع این است که بله، می توانید از رنگ اکریلیک برای دیوارها استفاده کنید. برای نقاشی های دیواری داخلی یا خارجی، رنگ اکریلیک بادوام است و می تواند روی بتن، دیوار خشک، آجر، چوب و فلز استفاده شود. شما تقریباً هر کاری را می توانید انجام دهید!

رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ های اکریلیک یک محیط مصنوعی هستند که با تعلیق رنگدانه در پلیمر مصنوعی امولسیون شده توسط آب ساخته می شود. رنگ اکریلیک در اصل رنگ های پلاستیکی هستند که محلول در آب هستند و کیفیت چسبندگی خوبی دارند. آنها بسیار پایدار هستند. در برابر اکسید شدن و تجزیه شیمیایی مقاومت می کنند و با گذشت زمان زرد نمی شوند.

رنگدانه های اکریلیک

رنگدانه ها چیزی هستند که رنگ را به رنگ اضافه می کنند و معمولاً از منابع طبیعی هستند، با این حال، رنگدانه های مصنوعی نیز وجود دارد. این ذرات ریز رنگدانه در رنگ معلق هستند و هیچ شباهتی با سطحی که روی آن اعمال می شود ندارند. بنابراین، برای اعمال رنگدانه های رنگی روی سطح، به مواد دیگری نیاز دارید.

بایندر اکریلیک

از آنجایی که رنگدانه ها به خودی خود به سطح نمی چسبند، به چیزی نیاز دارید که از ماندگاری رنگ روی سطح اطمینان حاصل کند. اینجاست که بایندر اکریلیک وارد عمل می شود و هنگامی که آب تبخیر شد، پلیمر و چسب اکریلیک پوششی را تشکیل می دهند که به کاغذ یا سطح می چسبد.

آب

همانطور که گفته شد، رنگ های اکریلیک بر پایه آب هستند و آب به عنوان وسیله نقلیه ای عمل می کند که سایر مواد رنگ اکریلیک در آن حمل می شود. این چیزی را تشکیل می دهد که به عنوان امولسیون یا سوسپانسیون پلیمری نیز شناخته می شود. هنگامی که رنگ روی سطحی اعمال می شود، آب تبخیر می شود یا جذب می شود و یک لایه پلیمری با رنگدانه های رنگی باقی می ماند.

سایر مواد تشکیل دهنده رنگ اکریلیک

موارد فوق مواد اولیه رنگ اکریلیک هستند و در ساخت رنگ های اکریلیک چیزهای بیشتری دخیل است. رنگدانه به طور طبیعی در بالای آب شناور می شود، بنابراین یک پخش کننده اکریلیک برای ایجاد یک مخلوط سازگارتر در نظر گرفته شده است. برای اثربخشی بیشتر می توان افزودنی های دیگری نیز اضافه کرد.

رنگ اکریلیک دیوار و همه آنچه که باید در مورد رنگ های اکریلیک بدانید

رنگ اکریلیک اهداف مختلفی را انجام می دهد و رنگ اکریلیک دیوار می تواند رنگ عالی برای دیوارهای خانه شما باشد. این رنگ معمولاً شیمیایی یا پایه آب است و به محض اینکه آن را روی دیوار خود قرار دهید خشک می شود. از آنجایی که رنگ اکریلیک خیلی سریع خشک می شود، به عنوان رنگ دیواری عالی عمل می کند.

ویژگی های کلیدی رنگ اکریلیک

برخی از ویژگی های کلیدی رنگ اکریلیک دیوار عبارتند از:

  • این رنگ محلول در آب است.
  • شما فقط می توانید آن را با یک محیط امولسیونی برای نقاشی دیوار مخلوط کنید.
  • رنگ نازک می تواند در عرض 20 دقیقه خشک شود و رنگ غلیظ می تواند در عرض سه روز خشک شود.
  • هیچ بو یا بخار سمی ندارد و غیر قابل اشتعال است.
  • رنگ به محض خشک شدن دائمی می شود.
  • پس از خشک شدن، می توانید با کمک صابون و یک پارچه تمیز هرگونه آلودگی را پاک کنید.
رنگ

نحوه اعمال رنگ اکریلیک

اگر قصد رنگ آمیزی خانه با رنگ های اکریلیک را دارید، در اینجا یک راهنمای گام به گام مختصر برای شما آورده شده است.

  1. رنگ از قبل اعمال شده را با سنباده کاملاً پاک کنید.
  2. روی دیوارها یک لایه پرایمر اکریلیک بمالید.
  3. هنگامی که آستر کاملاً خشک شد، رنگ اکریلیک را روی دیوارهایی که مناسب شماست بمالید.

مزایا رنگ اکریلیک

برخی از مزایای استفاده از رنگ اکریلیک دیوار عبارتند از:

  • مواد شیمیایی القا شده در رنگ های اکریلیک انعطاف پذیری زیادی را تضمین می کند. این بدان معنی است که رنگ می تواند خود را با توجه به دمای غالب تنظیم کند.
  • از آنجایی که خاصیت کشسانی دارد، هیچ ترک و پوسته پوسته شدن رنگ ها وجود نخواهد داشت. برای دیوارهای بیرونی نیز مناسب است زیرا می تواند در برابر تغییرات شدید آب و هوایی مقاومت کند.
  • حتی اگر رنگ های اکریلیک گران هستند، ارزش بسیاری دارد. این رنگ برای سال ها از خانه شما محافظت می کند.
  • رنگ اکریلیک قدرت زیادی در مقاومت در برابر نور خورشید دارد و در نتیجه رنگ خانه شما را دست نخورده نگه می دارد. این رنگ هرگز محو نمی شود زیرا بسیار انعطاف پذیرتر از رنگ های لاتکس یا روغن است.

معایب رنگ اکریلیک

اگرچه رنگ اکریلیک بهترین گزینه برای رنگ خانه شما است، اما معایبی نیز دارد.

  • خیلی سریع خشک می شود، بنابراین باید خیلی سریع کار کنید.
  • پس از خشک شدن، رنگ تیره تر می شود، بنابراین ممکن است سایه دلخواه خود را نداشته باشید.
  • پس از خشک شدن به سختی از روی لباس و حتی پوست جدا می شود.

.

.

.

.