رنگ آمیزی یکی از بهترین تکنیک ها برای زیبایی و افزایش ارزش خانه است. در نقاشی خانه چیزهای زیادی باید استفاده شود. یکی از این موارد، پرایمر رنگ است که جنبه حیاتی هنگام رنگ آمیزی دیوار دارد. پرایمر رنگ هنگام رنگ آمیزی دیوارهای داخلی خانه ضروری است. صرف نظر از برند یا کیفیت رنگ، لایه پرایمر کمک زیادی به نتیجه نهایی رنگ آمیزی می کند. پرایمر رنگ چسبندگی خوبی بین دیوار و رنگ ایجاد می کند.

سیلر رنگ

استفاده از پرایمر رنگ در حالات زیر توصیه می شود:

خانه های جدید

دیوارهای جدید در سطح بالایی قلیایی هستند. بدون پرایمر قوی مقاوم در برابر قلیایی، رنگ نهایی دیوار خراب می شود و در نتیجه لکه های زشت و ناهموار ایجاد می شود. به همین دلیل استفاده از پرایمر رنگ باعث می شود پوشش نهایی بدون ایراد داشته باشیم.

سطوح مرطوب

دیوارهای مناطق مرطوب مانند حمام مستعد لکه شدن و پوسته شدن هستند. پرایمر پایه آب از رنگ جدید شما در برابر حملات رطوبت محافظت می کند و ماندگاری بسیار بیشتری را تضمین می کند.

سطوح متخلخل

در سطوح متخلخل، یک پرایمر یک لایه مانع برای چسبیدن رنگ جدید ایجاد می کند. این فرآیند خشک کردن را سرعت می بخشد و به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

سیلر

چرا باید از پرایمر رنگ روی دیوار خود استفاده کنید؟

هنگام رنگ آمیزی دیوارهای داخلی، قبل از اینکه بتوانید از رنگی که ترجیح می دهید استفاده کنید، توصیه می شود که از پرایمر استفاده کنید. بنابراین، چرا پرایمر یک لایه حیاتی است که باید در هنگام رنگ آمیزی دیوارهای داخلی خود در نظر بگیرید؟

چسبندگی عالی

پرایمر به داشتن عوامل باندینگ طبیعی معروف است. این عوامل باندینگ به پرایمر اجازه می دهد تا به سطح دیوار بچسبد. حتی زمانی که دیوار قدیمی یا جدید است، پرایمر رنگ به آن می چسبد و باعث می شود رنگ محکم به دیوار بچسبد. وقتی پرایمر را به دیوار می‌زنید، باعث می‌شود رنگ به آن بچسبد. با این کار، رنگ مانند زمانی که مستقیماً روی دیوار اعمال می شود، پوسته نمی شود. برخی از رنگ ها به دیوارها نمی چسبند، به خصوص دیوارهای قدیمی می توانند سطح ناهمواری داشته باشند که در اثر اکسیژن موجود در هوا خراب می شود. با این وجود، پرایمر به ایجاد چسبندگی و جدا نشدن آن هنگام خشک شدن کمک می کند.

حفظ کیفیت رنگ

یکی دیگر از مزایای استفاده از پرایمر این است که به حفظ کیفیت اولیه رنگ کمک می کند. برخی از رنگ ها وقتی روی دیوار قدیمی استفاده می شوند، کیفیت اصلی خود را از دست می دهند. هنگامی که دیوار قدیمی است، گچی، مرطوب خواهد بود و ممکن است با رنگ واکنش نشان دهد. رنگ حاوی برخی مواد شیمیایی است که ممکن است با محتوای دیوار قدیمی واکنش نشان دهد. اگر دیوار در ابتدا رنگ آمیزی شده بود، رنگ به همراه آب داخل دیوار جذب می شد. همانطور که رنگ جدید اعمال می شود، بدون پرایمر، می تواند در نهایت با دیوار واکنش نشان دهد.

کمک به از بین بردن ترک ها و سوراخ ها

رنگ معمولی ممکن است نتواند ترک هایی که روی دیوارها وجود دارد را بپوشاند. با این وجود، پرایمر به پوشاندن این ترک ها و سوراخ ها در هنگام اعمال قبل از رنگ کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از رنگ آمیزی دیوار از پرایمر استفاده شود. هنگامی که ترک ها پوشانده می شوند، رنگ پس از اعمال پرایمر صاف به نظر می رسد و احساس می شود.