رنگ آمیزی دیوارها ممکن است فرآیندی کاملاً ساده به نظر برسد، اما این فرآیند بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید حساس است. انتخاب قلم مو مناسب در نتیجه نقاشی داخل ساختمان بسیار مهم است.

همه برس ها یکسان ساخته نمی شوند. با انتخاب قلم مو مناسب می توان از آن بارها و بارها استفاده کرد. این باعث می‌شود که برس‌های شما با ارزش‌ترین ابزار نقاشی داخل ساختمان باشند.

دانستن اینکه کدام قلم مو را انتخاب کنید می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.

انتخاب قلم مو مناسب

انواع موی قلم مو

سه نوع موی مختلف وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

طبیعی

برای اکثر رنگ های روغنی، پلی اورتان و لاک ها استفاده می شود. بهتر است از استفاده از برس های طبیعی با رنگ های مبتنی بر آب خودداری کنید زیرا آنها آب را خیس می کنند و برس شما را سست می کنند و کاملاً قادر به نگه داشتن رنگ نیستند.

 پلی استر

برس های رنگ موی پلی استر برای استفاده با رنگ های لاتکس در نظر گرفته شده است. آنها سفتی و شکل خود را بسیار بهتر از انواع دیگر حفظ می کنند.

 ترکیب پلی استر/نایلون

 برس های ترکیبی برای لاتکس بهترین هستند. موهای ترکیبی شکل و دوام بهتری را به برس شما می دهند.

پهنای قلم مو

اکثرا در تمامی موارد شما به یک قلم مو در عرض 1 تا 4 اینچ نیاز دارید. برس‌های کوچک‌تر معمولاً 1 تا 2 اینچ هستند که برای کارهای دقیق تر و همچنین تزئینات و پنجره ها بهترین انتخاب هستند. برس‌های متوسط (حدود 3 اینچ) برای کابینت‌ها و درها استفاده می شوند، در حالی که برس‌های بزرگ‌تر 4 اینچی برای مناطق بزرگ و وسیع مانند قسمتی از تخته سه لا یا دیوار بهترین هستند.

برای جلوگیری از ریزش رنگ، برس مناسب را برای کار خود انتخاب کنید. اگر یک برس خیلی بزرگ برای یک ناحیه کوچک انتخاب کنید، ظاهری نامنظم ایجاد می کند، در حالی که یک برس کوچکتر از حد مورد نیاز، کار را بسیار بیشتر از زمان معمولی طول می دهد.

سبک های قلم مو

این به برش و شکل سر قلم مو اشاره دارد. مانند اندازه قلم مو، سبک می تواند تأثیر زیادی بر روی کاری که انجام می دهید داشته باشد.

قلم موی مناسب دیوار ضخیم تر و مسطح تر است، رنگ زیادی را در خود نگه می دارد و برای رنگ آمیزی سطوح بزرگتر طراحی شده است. همانطور که از نام آن مشخص است، شما می خواهید از آن بر روی دیوارها و کابینت ها استفاده کنید.

در نهایت، یک برس ارسی زاویه‌دار با پرزهایی ساخته می‌شود که به صورت زاویه‌ای بریده شده‌اند و قرار است در نواحی اطراف تزئینات یا پنجره‌ها قرار بگیرند. پروفیل بسیار نازک تری دارد که برای کارهای ظریف استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف ابزار رنگ

انتخاب قلم مو مناسب پیچیده نیست ولی می توانید در این مورد از کارشناسان کمک بگیرید.