دیوارهای داخلی خانه هایمان که با دقت آماده و تزئین کرده ایم به دلایل مختلفی مانند گرد و غبار، رنگ، اثر انگشت، آثار مبلمان، لکه روغن و رطوبت کثیف می شوند. همیشه ما به فکر این هستیم که چگونه دیوارهایمان را بدون آسیب رساندن به رنگ تمیز کنیم؟ با تمیز کردن دیوارهای خانه هایمان از ایجاد لکه های دائمی جلوگیری کرده و طول عمر رنگمان را افزایش می دهیم. تمیز کردن دیوارها از دکوراسیون ما محافظت می کند. بهترین راه برای تمیز کردن دیوارها بدون آسیب رساندن به رنگ، استفاده از یک جاروبرقی نرم برای حذف گرد و غبار و سپس پاک کردن آنها با آب گرم و یک پارچه نرم است. با این حال، گاهی اوقات روش فقط آب برای علائم سرسخت تر کافی نیست. نکات مهمی که باید در رسیدن به جواب چگونه دیوارهایمان را تمیز کنیم؟ در نظر بگیریم این است که تمیز کردن و تکنیک مناسب را با توجه به نوع رنگ از جمله تمیز کردن دیوار های رنگ روغن، رنگ ساتن، کاغذ دیواری و سطوح چوبی اعمال کنیم.

چگونه دیوارهایمان را تمیز کنیم؟

چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟

به نظر می رسد، تمیز کردن دیوارهای خود حداقل یک بار در سال بهترین راه برای حفظ رنگ شما است. این کار به آسانی پاک کردن دیوارها با آب و صابون ملایم است، به خاطر داشته باشید که برخی از رنگ‌ها در برابر لکه‌ها و تمیز کردن دوام بیشتری دارند.

هر چند وقت یک بار باید دیوارهای خود را تمیز کنیم؟

ابتدا حوله های خشکی را در امتداد قرنیز دیواری که در حال تمیز کردن آن هستید قرار دهید تا آب اضافی گرفته شود. 1 قاشق غذاخوری صابون را در هر 4 فنجان آب در یک سطل یا کاسه مخلوط کنید. با استفاده از یکی از اسفنج های نرم، دیوار را پاک کنید و صابون را روی خاک بمالید. پس از پوشاندن دیوار، از اسفنج تمیز برای شستشو با آب استفاده کنید. آب اضافی را با یک حوله تمیز و خشک پاک کنید.

چگونه دیوارهای رنگ شده با رنگ روغن و آب را تمیز کنیم؟

تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن

تمیز کردن دیوارهای رنگ شده با رنگ روغن و آب که در برابر کثیفی های احتمالی قرار دارند در مقایسه با سایر دیوارها بسیار ساده است. اول از همه، قبل از شروع به تمیز کردن دیوارهارا به آرامی با دستمال نم دار خیس کنید. پس از آن، می توانید یک ماده شوینده پایه آب را در یک سطل بریزید و با یک پارچه یا ابر آن را بمالید. این فرآیند هم به دیوارهای شما تنفس می دهد و هم لکه ها را به راحتی از روی سطح پاک می کند. برای تمیز کردن دیوارهای رنگ روغن آب اضافی روی دیوارها را با اسفنج یا دستمال خشک پاک کنید. از رطوبت بیش از حد سطح و آسیب دیدن دیوار جلوگیری می کند.

چگونه دیوارهای رنگ شده با رنگ ساتن را تمیز کنیم؟

تمیز کردن دیوارهای رنگ شده با رنگ ساتن

وقتی می گوییم رنگ ساتن، دیوارهای بسیار لغزنده و صاف به ذهن خطور می کند، اما در مورد رنگی صحبت خواهیم کرد که تمیز کردن آن چندان آسان نیست. رنگ ساتن ترکیبی از رنگ های بافت نیمه مات و بافت براق است. از آنجایی که زبری را کمی نشان می دهد، لازم است در تمیز کردن دیوارهای ساتن مراقب باشید. به عنوان یک ماده تمیز کننده، پاک کننده های پنبه ای تولید شده توسط شرکت ها برای کف های حساس مناسب هستند، زیرا آنها یکپارچگی با اجزای رنگ ساتن ایجاد می کنند، آب را جذب می کنند و آلودگی را به خوبی تمیز می کنند. اگر رنگ های سیلیکونی و بافت ابریشمی را در رنگ ساتن خود ترجیح می دهید، از رنگ، تن و دوام رنگ خود محافظت خواهید کرد. این محصولات علیرغم پاک شدن بارها، به دلیل ماندگاری برتر خواص خود را از دست نمی دهند و تا سالیان متمادی به همان صورت باقی می مانند.

چگونه کاغذ دیواری ها را پاک کنیم؟

تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری هایی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می شوند هیچ گاه از مد نمی افتند، از نظر نظافت بادوام به حساب می آیند. هنگام تمیز کردن کاغذ دیواری ها ابتدا باید ملایم باشید و مراقب باشید که پاره نشوند. می توانید آن را با نایلون الیاف نرم یا یک برس موی بلند تمیز کنید. اگر کاغذ دیواری قابل پاک کردن را انتخاب کرده اید، می توانید پاک کننده سطوح مایع را با آب مخلوط کنید و به دیوارهای خود از فاصله دور اسپری کنید. توصیه می کنیم ابتدا این فرآیند را روی قسمتی از دیوار امتحان کنید و در صورت عدم تغییر بافت  می توانید این روند را ادامه دهید.

چگونه سطوح چوبی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سطوح چوبی

دیوارهای چوبی که ما آنها را “پانل” نیز می نامیم، برای کسانی که می خواهند فضایی طبیعی را در دکوراسیون خانه به تصویر بکشند، ضروری است، اگرچه محصولات چوبی بسیار بسیار پر ادعا هستند اما نیاز به مراقبت دقیق دارند. کفپوش های چوبی به دلیل ساختاری که دارد نیاز به تمیزکاری ظریفی دارند. اول از همه، باید بدانیم که دیوارهای چوبی باید به طور منظم تمیز شوند، زیرا ظرفیت گرد و غبار بیشتری را جذب می کنند. برای تمیز کردن عمیق دیوارها می توانید از شوینده های چوب تولید شده برای این منظور استفاده کنید . با یک پارچه کمی مرطوب سطح آن را پاک کنید تا از شر روغن، کثیفی و گرد و غبار خلاص شوید. اگر می خواهید ماندگاری تمیز کردن را افزایش دهید، می توانید هر ماه یک بار دیوارهای خود را جلا دهید و از لاک های چوبی بر پایه آب استفاده کنید.

در این مقاله به راحتی یاد گرفتیم که چگونه دیوارهایمان تمیز باشند بدون اینکه به رنگ دیوار آسیب برسد.