پرایمرهای رنگ به عنوان پوشش پایه عمل می کنند و پایه و اساس یک رنگ بی عیب و نقص را ایجاد می کنند. اگر قبل از رنگ آمیزی نیاز به پوشاندن عیوب، پنهان کردن لکه ها یا خنثی کردن رنگ سطحی دارید، همیشه باید از پرایمر دیوار استفاده کنید. پرایمر پایه ای برای رنگ درخشان و یک رنگ صاف و بدون درز ایجاد می کند. در بیشتر موارد توصیه می کنیم از یک لایه آستر قبل از دو لایه رنگ انتخابی خود برای دستیابی به یک روکش حرفه ای استفاده کنید. برای سطوح متخلخل (چوب / بنایی) یا برای پوشاندن رنگ های تیره ممکن است به لایه دوم پرایمر نیاز باشد.

اگر قبل از رنگ‌آمیزی وضعیت دیوار یا سطح خود را زیر سؤال می‌برید، مثلاً اگر گچی، لکه‌دار، پودری یا پوسته‌دار است، به پرایمر نیاز دارید. این همچنین در مورد سطوحی که در گذشته تعمیر یا وصله شده اند یا اگر از رنگ تیره به روشن یا از درخشندگی بالاتر به درخشش کمتر در حال حرکت هستید نیز صدق می کند.

دسته های مختلفی از پرایمرها بسته به نیاز شما وجود دارد، ما در این مقاله در مورد پرایمر دیوار بیرونی صحبت خواهیم کرد.

پرایمر دیوار بیرونی یک پوشش مقدماتی مهم است که معمولاً قبل از اعمال رنگ دیوار بر روی تمام سطوح اعمال می شود. استفاده از پرایمر دیوار مزایای مختلفی همچون چسبندگی بالا و محافطت بیشتر دارد.

امروزه رنگ های پرایمر دیوار بیرونی با مواد افزودنی زیادی عرضه می شوند. به عنوان مثال، برخی پرایمرهای دیوار مجهز به مسدود کننده های لکه و مهار کننده های UV هستند.

پرایمر

موقعیت های ایده آل برای استفاده از رنگ های پرایمر بیرونی

با توجه به مزایای متعدد آنها، توصیه می شود قبل از شروع کار رنگ آمیزی یک لایه آستر دیوار بیرونی استفاده شود. کارهای نقاشی که شامل یک پوشش اولیه احتیاطی نیستند، اغلب به لکه‌ها و تاول‌ها مبتلا می‌شوند. پرایمر خارجی برای سطوح ناهموار با منافذ و دهانه ها عالی است. بنابراین در اینجا لیستی از موقعیت هایی است که به احتمال زیاد از پرایمر دیوار بیرونی استفاده می کنید.

  • برای تمام مناطق رنگ نشده
  • برای رنگ قدیمی و براق
  • برای سطوح رنگ شده که به دلیل هوای زیاد کهنه شده اند
  • برای سطوحی که قبلا رنگ آمیزی شده اند و شروع به ترک خوردن می کنند

انواع پرایمر دیوار بیرونی

به طور دقیق، پرایمرهای خارجی می توانند مزایای مختلفی را تسهیل کنند، اما کار اولیه آنها این است که به عنوان یک عامل چسبنده عمل کنند. از این رو، شما باید رنگ دیوار بیرونی مناسبی را انتخاب کنید که به دیوارهای خانه شما بچسبد.

جالب اینجاست که برای تمامی سطوح بنایی مانند آجر و بلوک بتنی استفاده از درزگیر توصیه می شود. حال بیایید نگاهی به انواع پرایمر خارجی بیندازیم که می توانید برای آسان کردن کار نقاشی خود استفاده کنید.

معمولاً سه نوع اصلی رنگ پرایمر دیوار خارجی وجود دارد. آنها پرایمر دیواره خارجی بر پایه روغن، لاتکس و رنگدانه هستند. همیشه به یاد داشته باشید که هر کدام مجموعه ای از نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و بر روی سطوح خاص بهترین عملکرد را دارند.

پرایمر دیوار

بیشتر بخوانید: تفاوت پرایمر پایه آب و روغن در چیست؟

پرایمر دیوار بیرونی بر پایه لاتکس

پرایمرهای مبتنی بر لاتکس بر پایه آب هستند و برای آماده سازی دیوار خشک ناتمام برای رنگ آمیزی مناسب هستند. این رنگ های پرایمر بیرونی بسیار قابل توجه است که انعطاف پذیر هستند و به سرعت خشک می شوند که به رنگ آمیزی کمک می کند.

همچنین، از آنجایی که در مقایسه با سایر همتایان کمتر شکننده هستند، حساسیت چندانی به ترک خوردن و پوسته شدن ندارند. علاوه بر این، آنها همه کاره هستند و می توانند روی سطوح مختلف از جمله چوب نرم، بتن و آجر اعمال شوند.

آنها در ساختن سطحی که پایه عالی یک کار رنگ آمیزی خوب را فراهم می کند ماهر هستند. این پرایمرها به راحتی تمیز می شوند.

پرایمر دیوار بیرونی رنگدانه دار

پرایمر دیواره بیرونی رنگدانه شده از دیرباز برای درزگیری سطوح بیرونی استفاده شده است. پرایمرهای رنگدانه ای دیوار بیرونی ایده آل ترین انتخاب شما برای پوشاندن لکه ها و اشکالات جزئی از دیوارهای بیرونی است.

علاوه بر این، این نوع پرایمر می تواند روی دیوارهایی که در اثر دود و آب آسیب دیده اند نیز کار کند. آنها همچنین نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از آب معمولی و زنگ زدگی رنگ جدید دارند. از آنجایی که چسبندگی بالایی دارند، سریعتر خشک می شوند و به شما این امکان را می دهند که کار رنگ خود را به سرعت تکمیل کنید.

یکی دیگر از جنبه های برجسته استفاده از پرایمر دیوار بیرونی این است که می توان آن را با رنگ های روغنی و لاتکس استفاده کرد.

پرایمر دیوار خارجی بر پایه روغن

پرایمر دیواری بر پایه روغن برای مدت طولانی یک استاندارد صنعتی بوده است. این پرایمرها به خوبی با رنگ روغن و رنگ های لاتکس مطابقت دارند و آنها را همه کاره و قابل استفاده می کند.

اگر دیوارهای بیرونی شما به دلیل وجود لکه‌ها زشت‌تر شده‌اند، گزینه ایده‌آل این است که پرایمرهای بیرونی پایه روغن را انتخاب کنید. پرایمرهای پایه روغن به دلیل لکه‌کش بودن شهرت خوبی دارند. آنها همچنین از ایجاد لکه در رنگ جدید جلوگیری می کنند.

از آنجایی که درزگیرهای عالی هستند، برای تعداد زیادی از سطوح از چوب گرفته تا بتن ایده آل هستند. با این حال، یک اشکال جزئی در پرایمرهای پایه روغن وجود دارد. آنها اغلب به آرامی خشک می شوند و در نتیجه مدت زمان لازم برای تکمیل کار رنگ آمیزی را افزایش می دهند.

نحوه استفاده از پرایمر دیوار بیرونی

در اینجا لیستی از راه هایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید از پرایمر دیوار خارجی استفاده کنید:

  • سطح را با کاغذ سنباده، سنباده بزنید و سطح را با دقت پاک کنید.
  • برای بهترین نتیجه، بتونه پلیمری را با کمک یک حوله یا چاقوی تمیز با رقیق کردن آن در آب بمالید. هدف اصلی در اینجا این است که رطوبت از دیوارها خارج شود.
  • حالا پرایمر دیوار خارجی را با استفاده از برس بزنید. توجه داشته باشید که نسبت رقیق سازی باید با آب 1:1 باشد. البته اطلاعات محصول مورد استفاده را حتما مطالعه کنید.
  • صبر کنید تا پرایمر دیوار خارجی به درستی خشک شود. یک پوشش از امولسیون بیرونی به دلخواه خود بمالید.

مزایای استفاده از پرایمر دیوار بیرونی

پرایمر به خوبی رنگ های تیره را پوشش می دهد

یکی از مزایای اصلی استفاده از پرایمر برای رنگ آمیزی بیرونی این است که می تواند رنگ های تیره زیرین را بدون نیاز به استفاده از چند لایه پنهان کند. اگر می خواهید یک رنگ روشن را روی یک رنگ تیره رنگ کنید، ممکن است متوجه شوید که چندین لایه برای پوشاندن کامل رنگ اصلی لازم است. با این حال، ابتدا با استفاده از یک پرایمر، مطمئن خواهید شد که رنگ روشن‌تر جدید، رنگ تیره‌تری زیر آن نشان نمی‌دهد.

پرایمر باعث می شود رنگ بهتر به نظر برسد

یکی دیگر از مزایای استفاده از آستر برای رنگ آمیزی بیرونی این است که به طور کلی رنگ را بهتر جلوه می دهد. پرایمر کمک می کند تا قبل از استفاده از رنگ، هر گونه ترک یا عیوب کوچک روی سطح را پر کنید، که سطح صاف تری ایجاد می کند و به جلوگیری از ایجاد برجستگی یا برآمدگی روی دیوارها پس از اعمال رنگ کمک می کند. همچنین به ایجاد یک روکش یکنواخت کمک می کند و مطمئن می شود که تمام نواحی به طور یکنواخت و کاملاً بدون لکه پوشیده شده اند.

پرایمر دوام رنگ را بهبود می بخشد

پرایمر با ایجاد یک لایه حفاظتی اضافی در برابر عوامل جوی و محو شدن در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا باران های شدید به بهبود دوام کار رنگ شما کمک می کند. این بدان معنی است که سطوح رنگ شده شما برای مدت طولانی تری نسبت به زمانی که به تنهایی از رنگ استفاده می کردید عالی به نظر می رسند.

پرایمر به چسبندگی بهتر رنگ اجازه می دهد

یکی دیگر از مزایای استفاده از پرایمر قبل از استفاده از رنگ این است که امکان چسبندگی بهتر بین دو سطح را فراهم می کند. پرایمر لایه ای بین سطح قدیمی و رنگ جدید ایجاد می کند که پیوند قوی تری بین آنها ایجاد می کند و تضمین می کند که پوشش جدید شما به راحتی پوسته نمی شود یا پوسته پوسته نمی شود. این همچنین به محافظت در برابر هرگونه خرد شدن یا ترک خوردن ناشی از تغییرات دما یا سایش و پارگی طبیعی در طول زمان کمک می کند.

نکات نقاشی

در اینجا لیستی از نکاتی است که باید برای نقاشی موثر رعایت کنید:

  • منتظر هوای خشک باشید.
  • یک بازرسی بصری جامع برای درک نوع رنگ و پرایمر دیوار خارجی مورد نیاز خود انجام دهید.
  • برای بهینه سازی سطح، همیشه از پرایمر دیوار خارجی و پرایمر دیوار استفاده کنید.
  • مواردی را که نمی‌خواهید رنگ آمیزی شوند، حذف کنید تا مشکلات آینده را از بین ببرید.
  • سعی کنید همیشه از بالا به پایین نقاشی کنید.

نکاتی که در بالا ذکر شد به شما کمک می کند تا برای رنگ آمیزی جدید خود از پرایمر استفاده کنید. می توانید آستر دیوار خارجی و پرایمر دیوار موجود در سایت افکس را انتخاب کنید زیرا کیفیت آنها در شرایط مختلف آزمایش شده است.