رنگ آمیزی چارچوب در و پنجره یک راه ساده برای بازسازی فضای داخلی و بیرونی خانه شماست که باعث افزایش جذابیت و شادابی خانه می شود. اما ممکن است رنگ آمیزی اطراف شیشه بدون رنگ کردن روی شیشه دشوار باشد. پاک کردن رنگ از شیشه مراحلی دارد و برای فرار از این کار اضافی ارزش تلاش را دارد که رنگ را از پنجره یا در شیشه ای دور نگه دارید.

در حالی که ممکن است فکر کنید  ثابت نگه داشتن دست کافی باشد، حتی با کوچکترین لغزش می توانید شاهد شیشه رنگ شده باشید. خوشبختانه، چند راه آزمایش شده و واقعی برای پاک کردن رنگ از شیشه وجود دارد، با این راهکارها می توانید شیشه های خود را برق بیاندازید.

نحوه پاک کردن رنگ از شیشه

چرا باید نوار نقاشی را نادیده بگیرید؟

چند راه برای پاک کردن رنگ از شیشه وجود دارد، اما هیچ چیز ساده‌تر از این نیست که در وهله اول شیشه را رنگ نکنید. ممکن است فکر کنید چسباندن نوار نقاشی به شیشه بهترین راه برای جلوگیری از ورود رنگ به شیشه است، اما اینطور نیست. در واقع، ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که نقاشان حرفه ای به ندرت از نوار نقاشی استفاده می کنند. Taping نه تنها آنطور که فکر می کنید در این برنامه موثر نیست، بلکه زمان بر و گران است. اغلب اوقات، پس از برداشتن نوار، همچنان لکه‌هایی را می‌بینید که باید پاک شوند.

نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه با استفاده از تیغ

هنگام رنگ آمیزی چارچوب ها، برای پاک کردن رنگ از شیشه به هیچ محصول یا ابزاری فانتزی نیاز ندارید. در واقع، تنها چیزی که نیاز دارید یک چاقوی تیز و یک خراش تیغ است.

این روش فقط برای رنگ استاندارد لاتکس توصیه می شود. رنگ‌های مخصوص، پرایمرها و رنگ‌های روغنی بهتر به شیشه می‌چسبند و حذف آنها با استفاده از این روش دشوارتر می‌شود.

در اینجا نحوه پاک کردن سریع رنگ لاتکس از شیشه با تیغ آورده شده است.

آنچه شما نیاز دارید

  • شیشه پاک کن
  • دستمال توالت
  • ابزار چاقو
  • سوهان تیغه

مرحله 1: شیشه را تمیز کنید

پاک کردن رنگ از شیشه تمیز بسیار ساده تر است، زیرا هیچ جسم خارجی برای چسباندن رنگ وجود ندارد. قبل از رنگ آمیزی، شیشه را با شیشه پاک کن استاندارد و دستمال تمیز کنید.

مرحله 2: قاب را رنگ کنید

قاب را با رنگ لاتکس رنگ کنید و بگذارید خشک شود.

نکته: در حالی که پاک کردن رنگ لاتکس از شیشه سخت ترین کار نیست، به حداقل رساندن مقدار رنگی که روی شیشه می زنید در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان شما می شود.

مرحله 3: لبه ها را خراش دهید

از یک چاقوی کاربردی برای تراشیدن لبه های شیشه استفاده کنید. این کار از کشیده شدن هر رنگی از قاب و در نتیجه خطوط تمیز و واضح جلوگیری می کند.

مرحله 4: شیشه را خراش دهید

برای خراش دادن رنگ از سطح شیشه، از یک سوهان دستی با زاویه 45 درجه استفاده کنید. به سمت قاب بکشید تا از آسیب به چارچوب جلوگیری شود.

اخطار: هنگام تراشیدن شیشه با سوهان تیغ، همیشه لیسه را صاف روی شیشه نگه دارید و با یک حرکت مستقیم به سمت جلو حرکت کنید. حرکت از پهلو به پهلو یا نگه داشتن نادرست سوهان می تواند منجر به خراشیدگی شیشه شود. برای درخشش کریستالی شفاف، با شیشه پاک کن ادامه دهید.

از تیغ استفاده نکنید

استفاده از تیغ در هنگام پاک کردن رنگ روی شیشه ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورد. اول، ممکن است تمام رنگ از روی شیشه پاک نشود. ممکن است هنوز روغن یا مواد شیمیایی باقی مانده باشد که در دراز مدت به شیشه آسیب برساند. صحبت از آسیب، استفاده از تیغ به راحتی می تواند یک کار کوتاه را به یک مسئله بزرگتر تبدیل کند. با تکنیک اشتباه، ریش تراش ها می توانند شیشه را خراش دهند و تراشه کنند و بر کارایی پنجره شما تأثیر بگذارند یا حتی مجبور به تعویض شوید، به خصوص اگر روی شیشه های رنگی انجام شود.

راه حل مناسب را دریافت کنید

به جای استفاده از تیغ برای خرد کردن و خراش دادن پنجره‌ها، پاک کردن رنگ روی شیشه می‌تواند به سادگی استفاده از محلول‌های شیمیایی صحیح باشد. چند اقلام خانگی وجود دارند که به درستی رنگ را می شکنند و به شما این امکان را می دهند که با خیال راحت آن را بدون خراشیدگی پاک کنید.

هم سرکه و هم جوش شیرین، وقتی با آب داغ ترکیب شوند، برای از بین بردن رنگ کار می کنند. در بین این گزینه‌ها، سرکه سفید احتمالاً برای تمیز کردن رنگ روی شیشه بهترین است. گزینه دیگر استفاده از استون است که یک ماده شیمیایی است که اغلب در پاک کننده لاک ناخن یافت می شود و به شیشه های رنگ نشده آسیبی نمی رساند. می توانید چند قطره لاک پاک کن را روی پارچه ای بریزید و پنجره را بمالید تا رنگ از بین برود.

البته توجه داشته باشید که استون باید به طور کامل از پنجره پاک شود. این امکان وجود دارد که استون به مرور زمان شیشه را در صورتی که به درستی پاک نشود و به خصوص اگر پنجره در معرض نور مستقیم خورشید باشد، حک کند.

همچنین هرگز نباید از استون روی شیشه های رنگی استفاده کرد زیرا می تواند رنگ آمیزی را از بین ببرد. استون همچنین می تواند قاب های رنگ شده و برخی از سطوح را خراب کند، بنابراین اگر این روش را امتحان می کنید باید بسیار مراقب باشید.

Button