لکه رنگ روی فرش

هنگامی که در حال رنگ کردن دیوار و یا وسایل دیگر هستید، یا به نقاشی رنگ و روغن مشغولید. آنقدر در پروژه خود غرق می شوید که حتی ممکن است متوجه نشوید که رنگ را به چپ و راست می کشید. احتمال دارد مقداری رنگ به فرش شما بپاشد. اصلا هیجان زده نشوید و دست و پای خود را گم نکنید. مطمئن باشید که راه حلی برای پاک کردن لکه رنگ از فرش وجود دارد.

نوع رنگی که استفاده می کنید باید یکی از اولین مواردی باشد که به آن توجه می کنید. رنگ‌های پایه آب، رنگ‌های لاتکس و رنگ‌های پایه روغن، همگی دارای اجزای متفاوتی هستند. بنابراین، راه های مختلفی برای پاک کردن آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: روش های از بین بردن لکه روی دیوار

لکه های رنگ بر پایه آب

برای لکه‌های فرش با پایه آب، می‌خواهید با پاک کردن نواحی آسیب‌دیده با دستمال مرطوب شروع کنید. به خاطر داشته باشید که فقط باید دستمال کاغذی را به آرامی روی لکه فشار دهید و آن را تمیز نکنید. این فقط برای رنگ هایی که هنوز خیس هستند کار می کند.

برای رنگ های پایه آب که قبلاً خشک شده اند، بهترین راه برای پاک کردن آن مخلوط کردن محلول آب داغ و قرص ظرفشویی است. محلول را روی محل رنگ خشک شده بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. اگر آن را به اندازه کافی بگذارید، رنگ باید آنقدر نرم باشد که بتوانید با یک ابزار تیز مانند چاقو یا یک قیچی شروع به خراشیدن کنید. می توانید به افزودن محلول بیشتری به لکه ادامه دهید تا به روند حذف کمک کنید. همچنین می‌توانید یک بخارشوی دستی را روی لکه نگه دارید و سعی کنید آن را پاک کنید تا کمی راحت‌تر بلند شود

لکه های رنگ لاتکس

اگر رنگ شما هنوز خیس است، می توانید سعی کنید با دستمال کاغذی آن را پاک کنید. مانند سایر انواع رنگ، این باید همیشه اولین راه حل شما باشد. مطمئن شوید که فقط سطح را پاک می‌کنید زیرا نمی‌خواهید رنگ را بیشتر فشار دهید.

برای لکه های رنگ لاتکس، محلولی از آب و مواد شوینده ظرف ایجاد کنید. فقط این بار می توانید از آب ولرم استفاده کنید. کار روی لکه را با کار از بیرون به داخل شروع کنید. محل را بگذارید تا کاملا خشک شود سپس روی آن را جارو بکشید.

لکه های رنگ بر پایه روغن

لکه های روغنی برای شروع نرم شدن رنگ به بخار نیاز دارند. پس از انجام این کار، با استفاده از یک سوزن یا یک بند انگشتی سعی کنید رنگ موجود را بلند کنید. در نهایت باید بتوانید همه چیز را بیرون بیاورید. فقط کمی صبر می خواهد.

نتیجه گیری

پاک کردن لکه رنگ از فرش کار آسانی نیست اما می توان آن را انجام داد. فقط قبل از شروع به نوع رنگی که استفاده می کنید توجه داشته باشید. اگر لکه فرش هنوز تکان نمی خورد، ممکن است مجبور شوید با یک سرویس قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید.