در ورودی

اگر می خواهید بدانید که چگونه رنگ در ورودی خانه را انتخاب کنید، ما این راهنما را برای کمک به شما در یافتن رنگ مناسب برای ملک خود ایجاد کرده ایم. یک در سیاه در مورد شما چه می گوید؟ آیا باید رنگ بیرون را با داخل هماهنگ کنید؟ اگر می خواهید خانه خود را بفروشید، از چه رنگ های کلاسیک “ایمن” باید استفاده کنید؟

رنگ درب ورودی شما می تواند تاثیر زیادی بر جذابیت املاک شما داشته باشد، بنابراین انتخابی است که باید درست انجام دهید.

رنگ در ورودی شما اولین فرصت تاثیرگذاری و ایجاد حس مثبت برای مهمانانتان برای شما ایجاد می کند. در ورودی در نهایت اولین چیزی است که مردم هنگام رسیدن به خانه یا محل کار شما می بینند. بنابراین، رنگ در ورودی یک نقطه گذار طبیعی از دکوراسیون داخلی شما به دکوراسیون بیرونی است.

چرا رنگ درب ورودی مهم است؟

اهمیت رنگ ها در زندگی ما مدت هاست که در طول سال ها تحقیق و اثبات شده است. رنگ ها می توانند تأثیر عاطفی قوی داشته باشند و بر خلق و خو، تمرکز، واکنش ها و احساسات ما تأثیر بگذارند. در واقع، رنگ دارای اهمیت و معنی زیادی است و رنگ‌هایی که برای درب ورودی خود استفاده می‌کنید می‌توانند بیش از آنچه که فکر می‌کنید نشان دهند.

اگر می خواهید رنگ در ورودی خانه را بر اساس روانشناسی رنگ انتخاب کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

قرمز

توجه را به خود جلب می کند، قدرت و اعتماد به نفس را نشان می دهد. محرک و سرزنده است.

نارنجی

تشویق، خوش‌بینی و اشتیاق است. برون‌گرا، انگیزه‌بخش و شادی‌بخش است.

زرد

جوان و پر انرژی است. نشاط آور، مطمئن و موفق است. تصمیم گیری را تحریک می کند.

آبی

اعتماد، آرامش و صلح را القا می کند. نشان دهنده وفاداری و صداقت است و همچنین به عنوان یک رنگ کلاسیک استفاده می شود.

سبز

با طراوت است و با طبیعت و سلامتی مرتبط است. همچنین نشان دهنده فراوانی است.

قهوه ای

نشان دهنده ایمنی و قابلیت اطمینان است.

خاکستری

از توجه دوری می کند و بی عاطفه و جداست اما با بلوغ همراه است.

مشکی

پیچیده، رسمی، قوی و قدرتمند و یکی از محبوب ترین رنگ ها برای خانه های سنتی است.

4 نکته که در انتخاب رنگ درب ورودی باید به آن توجه کنید

سبک معماری محل سکونت خود را در نظر بگیرید

در انتخاب رنگ درب ورودی، متخصصان طراحی به ما توصیه می کنند که ابتدا به سبک معماری اقامتگاه توجه کنیم. به عنوان مثال، در مورد خانه هایی به سبک مدرن، توصیه می شود از رنگ های تند برای درب ورودی استفاده کنید، در حالی که خانه هایی با سبک معماری کلاسیک بیشتر برای رنگ های الهام گرفته از طبیعت و با احتیاط مناسب هستند.

مطمئن شوید که رنگی را انتخاب می کنید که با پالت رنگی نمای خانه شما مطابقت داشته باشد

یکی دیگر از عناصری که در انتخاب رنگ برای درب ورودی باید در نظر داشته باشیم، پالت رنگ نمای خانه است. به طور خاص، صرف نظر از ترجیحات رنگی ما، مهم است که قوانین کلی برای جفت های رنگی را از دست ندهیم.

از طرح های رنگی بر اساس چرخ رنگ استفاده کنید

چرخ رنگ ابزاری است که روابط بین رنگ ها را به تصویر می کشد و به شکل یک دایره سازماندهی شده است، بنابراین دیدن نحوه تناسب آنها بسیار آسان تر است. چرخ رنگ توسط تکنسین ها، نقاشان و متخصصان طراحی استفاده می شود و به راحتی قابل درک و در دسترس هر کسی است.

خلاق و اصیل باشید

هیچ ترسی از ترکیب کردن نداشته باشید. حتی اگر متخصصی ندارید که در زمینه طراحی، زیبایی و رنگ آمیزی محل سکونت شما را راهنمایی کند، با انتخاب هایی که از نظر رنگ برای درب ورودی، پنجره ها و مبلمان یا دیوارهای داخلی انجام می دهید، می توانید خلاقیت خود را ارائه دهید.

رنگ درب ورودی خانه

بیشتر بخوانید: رنگ کردن در فلزی را از ما یاد بگیرید

بهترین رنگ درب ورودی برای فروش خانه شما

درب ورودی شما اولین تجربه ای است که بازدیدکنندگان از خانه شما دارند و استانداردی را از آنچه که می توانند انتظار داشته باشند در داخل خانه پیدا کنند تعیین می کند. برداشت اول واقعاً مهم است.

با توجه به توصیه مشاور املاک متخصص، رنگ در ورودی خانه شما می تواند تاثیر زیادی در فروش داشته باشد.

بهترین رنگ در ورودی خانه برای فروش یک رنگ کلاسیک است که با سبک و موقعیت مکانی مطابقت دارد. مشکی، خاکستری، آبی، قرمز تیره، چوب های طبیعی و سبز کلاسیک همه گزینه های مطمئنی هستند که باید انتخاب کنید.

آیا درب ورودی باید از داخل و خارج یک رنگ باشد؟

برای درب چوب طبیعی، درب ورودی باید از داخل و خارج یک رنگ باشد.  اجازه دهید زیبایی مواد تکمیل کننده خانه شما باشد.

برای درب چوبی رنگ شده یا درب کامپوزیت، درب ورودی شما نباید از داخل و خارج یک رنگ باشد.استثنا در این مورد، رنگ مشکی یا خاکستری تیره کلاسیک است که می تواند برای اکثر فضای داخلی مناسب باشد و کنتراست قابل توجهی ارائه دهد.

اگر درب شما به یک راهرو باز می شود، فضا نسبت به رنگ های قوی بسیار بهتر است و ادامه بیرون به داخل می تواند کارساز باشد. یک درب رنگی قوی می تواند یک نقطه کانونی باشد.

اگر درب شما مستقیماً به فضای نشیمن باز می شود، ممکن است بخواهید در را با رنگ خنثی عقب بکشید یا برای تضاد می توانید جزئیات رنگی را از فضای داخلی خود انتخاب کنید.

فضاهای داخلی به طور کلی دارای پایه خنثی یا خاموش و رنگی قوی هستند که در بیرون در برابر آجر یا سنگی که در داخل بیش از حد مسلط است، کار می کند.

هنگامی که درب ورودی شما بسته شد، در نظر بگیرید که چگونه درب با فضای داخلی راهرو یا ورودی شما مطابقت دارد و رنگ را با دکوراسیون داخلی متمایز کنید.