در حالی که برداشت اولیه تنها چیزی نیست که مهم است، اما همچنان می تواند بر نحوه درک افراد از یک تجارت تأثیر بگذارد. در واقع، مشتریان بالقوه حتی قبل از اینکه پا به ساختمان بگذارند، شروع به قضاوت در مورد یک موسسه می کنند.

آیا می خواهید بدانید برای تقویت ظاهر بیرونی دفتر خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا چند نکته مفید برای انتخاب بهترین رنگ بیرونی ساختمان تجاری وجود دارد که می تواند کمک کند.

آشنایی با انتخاب بهترین رنگ بیرونی ساختمان تجاری

بیشتر بخوانید: 10 نکته برای انتخاب رنگ نمای بیرونی خانه

ثبات برند را در نظر بگیرید

هر چیزی و هر چیزی که به شرکت شما مربوط می شود می تواند بر روی تصویر برند شما تأثیر بگذارد و این شامل شکل ظاهری محل کسب و کار شما نیز می شود. با این حال، اولین چیزی که باید هنگام انتخاب رنگ تجاری در نظر بگیرید، برند شما است.

همه برندها دارای یک پالت رنگ یا نمونه منحصر به فرد هستند که به طور هدفمند انتخاب شده است تا دیدگاه، ارزش ها و اهداف شرکت را منعکس کند. ثبات در برندسازی بسیار مهم است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ساختمان مکمل برند شما است.

با تیم بازاریابی خود در مورد انتخاب رنگ ها از پالت رنگ خود صحبت کنید. آنها باید بتوانند توصیه های درستی ارائه دهند که یادآوری برند را تضمین می کند.

پاسخ رنگ مخاطب هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید

علاوه بر نام تجاری شرکت شما و پیامی که آن را منتقل می کند، باید در نظر بگیرید که رنگ ها چقدر می توانند به بازار هدف شما برسند.

مخاطبان مختلف به رنگ‌های مختلف پاسخ می‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از انتخاب رنگ، درباره مخاطب هدف خود تحقیق کاملی انجام دهید. به عنوان مثال، رنگ های بی صدا برای نسل های قدیمی تر جذاب تر هستند، در حالی که رنگ های پررنگ برای افراد جوان تر مناسب هستند.

همچنین می توانید با کارشناسان افکس برای انتخاب بهترین رنگ بیرونی ساختمان تجاری خود مشورت کنید.

به سراغ عملکرد بروید

از نظر عملکرد، رنگ ساختمان اداری شما کاربرد بیشتری فراتر از بازاریابی دارد. این بدان معنی است که تصمیم رنگ شما می تواند جنبه های خاصی از ساختمان را نیز بهبود بخشد.

به عنوان مثال، رنگ های روشن تر نور خورشید را منعکس می کنند و هزینه های گرمایش و سرمایش را کاهش می دهند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های تند برای ویژگی‌های معماری خاص مانند درها و تزئینات برای آن رنگ اضافه شده استفاده کنید که همچنین ساختار و ورودی‌های آن را قابل مشاهده‌تر و یافتن آسان‌تر می‌کند.

تابلوها را بیشتر نمایان کنید

همانند ورودی‌ها و سایر بخش‌های کلیدی ساختمان، رنگ‌های خاص نیز به نمایان شدن تابلوهای شرکت شما کمک می‌کنند. این به مشتریان اجازه می دهد تا دفتر شما را سریعتر پیدا کنند.

فراموش نکنید که از رنگ هایی که بیش از حد روشن هستند (به عنوان مثال، هایلایتر زرد) دوری کنید. شما نمی خواهید به عنوان شرکتی با ساختمان اداری رنگارنگ و زننده به یاد آورده شوید. رنگ های روشن همچنین توجه افراد را از تابلوهای شرکت شما منحرف می کند و باعث می شود به جای نام تجاری و لوگوی شما، آن ویژگی خاص را به خاطر بیاورند.

معماری را ارزیابی کنید

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ، سبک معماری سازه است. این کار شما را از استفاده از رنگ هایی که با تم ساختمان مطابقت ندارد جلوگیری می کند.

برای مثال، ساختمان‌های قدیمی‌تر و با طراحی کلاسیک‌تر با رنگ‌های قهوه‌ای غنی و رنگ‌های خنثی عالی به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، سازه‌های مدرن رنگ‌های پررنگ‌تر زرد، نارنجی و قرمز را ترجیح می‌دهند.

جدای از سبک، باید مصالح استفاده شده برای نمای بیرونی ساختمان را نیز در نظر بگیرید. اینها تعیین می کنند که رنگ هنگام اعمال چگونه به نظر می رسد و چه مدت به همان شکل باقی می ماند.

به تصویر بزرگ نگاه کنید

جدا از خود ساختمان، باید بقیه منطقه را نیز در نظر بگیرید. شما می‌خواهید جنبه‌های خاصی را که در برابر حسی که می‌خواهید کار می‌کنند به حداقل برسانید و در عین حال مواردی را که به شما در رسیدن به آن کمک می‌کنند برجسته کنید.

به عنوان مثال، یک فضای کوچک با رنگ کم رنگ کمی هواتر، خنک تر و بزرگتر احساس می شود. در همین حال، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر، گرم‌تر و عمیق‌تر، حتی با فضای بزرگ‌تر به محیطی دلپذیرتر دست پیدا کنید.

جدای از این، در زیر چند نکته دیگر وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:

  • محوطه سازی – آیا در طول سال سرسبز و رنگارنگ است؟
  • آب و هوا – آیا در جایی که ساختمان قرار دارد برف می بارد؟
  • سازه های همسایه – پارکینگ ها، راهروها، گذرگاه ها و ساختمان های اطراف چه رنگی هستند

ترکیب رنگ ها را در نظر بگیرید

چه کسی گفته است که باید تنها یک رنگ را برای فضای تجاری خود انتخاب کنید؟

ترکیب رنگ‌های مناسب پروژه‌های زیبایی‌شناختی را ایجاد می‌کند، بنابراین حتماً از تئوری رنگ برای محدود کردن انتخاب‌های خود استفاده کنید.

از قانون 60/30/10 پیروی کنید، که مستلزم داشتن حداکثر سه رنگ برای نمای بیرونی ساختمان است، یکی برای هر یک از موارد زیر:

  • دیوارها
  • فریم ها (در و پنجره)
  • برجستگی ها

چرخه رنگ می تواند به شما در انتخاب ترکیب رنگ های خوب کمک کند. در آنجا، دو نوع اصلی تطابق رنگ را خواهید یافت:

مشابه

این شامل رنگ هایی است که در کنار یکدیگر روی چرخ رنگ قرار می گیرند. برخی از نمونه ها زرد و نارنجی و بنفش و صورتی هستند. رنگ‌های مشابه جلوه‌ای ظریف اما هماهنگ بر فضا می‌گذارند و باعث می‌شوند که احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

مکمل

رنگ های مکمل رنگ هایی هستند که مستقیماً در مقابل یکدیگر قرار دارند. به عنوان مثال می توان به آبی و نارنجی، بنفش و زرد، و قرمز و سبز اشاره کرد. اینها از نظر بصری چشمگیر هستند و تأثیر بیشتری بر هر فضایی می گذارند.

رنگ مهم است

رنگ ها نه تنها ساختار را عالی جلوه می دهند. آنها اهداف دیگری نیز دارند. هنگام انتخاب بهترین رنگ بیرونی ساختمان تجاری خود، نکات ذکر شده در اینجا را در نظر بگیرید.