نمای خانه شما به تدریج خاکستری می شود و دیگر زیبایی روز اول را ندارد. احتمالا به فکر تغییراتی در نمای خانه هستید. اولین چیزی که به فکر می رسد رنگ آمیزی است.

ما در این مقاله سعی می کنیم بهترین رنگ نما ساختمان را معرفی کنیم. در اینجا به شما خواهیم گفت رنگ نمای خوب باید چه کاری را روی دیوار خانه شما انجام دهد.

بهترین رنگ نما ساختمان

بهترین رنگ نما برای رنگ آمیزی

چندین سوال از جمله سوالات زیر برای پیدا کردن بهترین رنگ نما ذهن شما را درگیر کرده است.

  • برای رنگ آمیزی مناسب نما از چه رنگی استفاده کنم؟
  •  علاوه بر تن رنگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  •  نما باید چگونه باشد؟
  • رنگ های مدرن برای دیوار بیرونی خانه چقدر ضد آب هستند؟

سوالات زیادی به ذهن شما خطور می کند … و در اینجا پاسخ آنها را خواهید یافت!

کدام رنگ نما را انتخاب کنیم ؟

رنگ های اکریلیک

با توجه به محبوبیت و قیمت مناسب رنگ های اکریلیک به عنوان مناسبترین و بهترین رنگ نما در نظر گرفته می شوند. معمولاً آنها اولین انتخاب هستند که در صورت نیاز به موارد خاص به رنگ های دیگر تغییر می کنند. آنها یک پوشش الاستیک تشکیل می دهند، در برابر آب باران مقاوم هستند و در رنگ های مختلف از جمله رنگ های پر رنگ موجود هستند. آنها دارای مقاومت متوسطی در برابر آلودگی هستند، اما می توان آنها را به راحتی شست. شستن قسمت های صعب العبور و بلند دیوارها آسان نیست، بنابراین در مناطقی که آلودگی هوا زیاد است، بهتر است رنگ دیگری انتخاب کنید. رنگ اکریلیک مستعد رشد جلبک است. به عنوان مثال برای اعمال رنگ اکریلیک به خانه ای که در میان درختان قرار دارد، افزودنی هایی مانند تفلون می تواند این پدیده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این حال، مانند محصولات سیلیکات از مقاومت کاملی برخوردار نخواهد بود.

بزرگترین محدودیت محصولات اکریلیک، چه رنگ و چه گچ، نفوذپذیری بخار نسبتا کم، یعنی مقاومت در برابر انتشار بالا است. در نتیجه، آنها برای عایق کاری با پشم معدنی (که به راحتی بخار قابل نفوذ است) مناسب نیستند. اگرچه می توان آن را روی گچ های اکریلیک قدیمی اعمال کرد. یک متخصص باید بررسی کند که آیا این رنگ برای اعمال روی گچ ها مناسب است یا خیر. موارد معدنی که دارای نفوذپذیری بخار بالا هستند، دیوار بتنی هوادهی با گچ سیمانی، آهکی به طور قابل توجهی با عایق پلی استار ضخیم پوشیده شده با گچ معدنی متفاوت است.

رنگ های سیلیکات

سیلیکات گرانتر از اکریلیک است و در رنگ های کمتری موجود است. از سوی دیگر، آنها در برابر آلودگی، به ویژه توسعه جلبک ها مقاوم هستند. آنها بستر نامطلوب و به شدت قلیایی را تشکیل می دهند. در منطقه جنگلی انتخاب خوبی خواهد بود. دارای نفوذپذیری بخار خوب است اما مقاومت کمتری در برابر ضربه آب دارد. پس از باران ممکن است لکه های مرطوب روی نما ایجاد شود. خوشبختانه خیلی راحت خشک می شوند. در حالی که رنگ آمیزی با رنگ های سیلیکات باید به شرایط آب و هوایی غالب توجه شود برای چند روز اول به سختی در برابر باران، نور شدید خورشید و باد مقاوم است.

رنگ های سیلیکونی

رنگ های سیلیکونی نسبتا گران هستند اما مقاومت منحصر به فردی در برابر آب و آلودگی دارند. آنها آبگریز هستند، بنابراین ما می توانیم قطرات آب مروارید را به جای رگه های روان ببینیم. باران به نوعی می تواند سطح آنها را از آلودگی بشوید.

مقاومت در برابر آب با نفوذپذیری بخار خوب همراه است، بنابراین این رنگ را می توان برای هر نوع عایق و گچ اعمال کرد. حتی می توان گفت که آنها جهانی هستند. با اینکه نسبتا گران هستند ولی بهترین رنگ نمای ساختمان به حساب می آیند.

در عمل، رنگ های حاوی مخلوطی از رزین ها، به عنوان مثال سیلیکون سیلیکات بسیار خوب کار می کند. به همین دلیل ویژگی های آنها بسیار مشابه است. همچنین قیمت آنها کمی کمتر است که بسیار مهم است.

کدام رنگ ها به عنوان رنگ نما مناسب هستند؟

اگر نمای شما آماده رنگ آمیزی است.اکنون می توانید روی رنگ ها تمرکز کنید. رنگ های مخصوص نما که ماندگاری طولانی دارند، خواص گسترده ای دارند. هنگام انتخاب رنگ نما باید به این نکات توجه کنید:

  • در برابر آب از نما محافظت می کند
  • خود تمیز شونده باشد(کثیفی با آب باران از بین می رود)
  • رنگ نما قابل تنفس است
  • به لطف رنگ ها، نماها زمینه پرورش جلبک و خزه را فراهم نمی کنند
  • نمای خانه از طریق رنگ جذاب تر می شود

پس از ساخت و ساز یا در حین بازسازی ملک خود، باید رنگ های مناسب را انتخاب کنید. برخی از نکات ذکر شده البته به یکدیگر وابسته هستند. به عنوان مثال، بدون آب روی دیوار و داخل دیوار، نه کپک، نه جلبک و نه خزه نمی توانند رشد کنند.

با جدا شدن دانه های آب در رنگ مناسب، کثیفی و گرد و غبار از بین می رود و این امر زمینه رشد میکروارگانیسم ها را از بین می برد. این همچنین به طور موثر باکتری ها را از نماها دور نگه می دارد.

بهره وری انرژی نیز افزایش می یابد زیرا رطوبت از دیوار نما تبخیر نمی شود. بنابراین انرژی حرارتی در خانه برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

بتک و جوتن هر دو از بهترین برند های صنعت رنگ هستند. می توانید رنگهای نما افکس نمایندگی رسمی و انحصاری بتک و فیلی بویا را ببینید. به جرات می توان گفت افکس ارایه دهنده بهترین رنگ نما ساختمان است. حتی جهت مشاوره در این زمینه می توانید با شرکت افکس تماس حاصل کنید.

می توانید با توجه با سه مورد از ویژگی های بالا رنگ های نمای سایت را بررسی کنید و با نیاز خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

دستورالعمل های گام به گام رنگ کردن نما

رنگ کردن نما

مرحله 1: ظرفیت رنگ پذیری نمای خارجی را با تست نوار بررسی کنید.

مرحله 2: بقایای رنگ فرو ریخته، گرد و غبار، خزه، جلبک، گلسنگ و غیره را به کمک آب و برس از بین ببرید.

مرحله 3: اجازه دهید نما خشک شود. برای رنگ آمیزی باید خشک، بدون گرد و غبار و تمیز باشد.

مرحله 4: شکاف ها، ترک ها و سوراخ های نما را ترمیم کنید و بسته به عمق دوباره آنها را گچ کنید.

مرحله 4: میزان جذب را بررسی کنید. اگر دیوار بیرونی بیش از حد آب جذب می کند، قبل از اعمال رنگ نما باید یک آستر استفاده شود.

مرحله 5: مناطقی مانند پنجره ها، درها، چارچوب ها، کف و غیره را بپوشانید.

مرحله 6: پرایمر را بزنید منتظر بمانید تا خشک شود سپس رنگ نما را اعمال کنید.

چند نکته: هم برای رنگ آمیزی و هم برای رنگ نما، ابتدا گوشه ها و زوایای آن و همچنین قسمت هایی که دسترسی به آنها دشوارتر است را رنگ کنید. سپس چند بار نما را به صورت ضربدری ابتدا از بالا به پایین و سپس از چپ به راست (یا برعکس) رنگ آمیزی کنید.

نتیجه 

اگر در حال ساختن خانه هستید یا می خواهید نمای خانه موجود را با رنگ نما برای زندگی زیباتر رنگ آمیزی کنید، بهترین رنگ نما ساختمان رنگی است که خوبی آب را دفع کند و در نتیجه دیوار بیرونی را خشک و تمیز نگه دارد.