انتخاب رنگ

انتخاب رنگ دیوار یک چالش است. حتی اگر از بهترین رنگ فروشی ها رنگ مناسب انتخاب کنید، ممکن است آن رنگ در واقع برای شما مناسب نباشد. در این مقاله رایج ترین اشتباهات در انتخاب رنگ دیوار و راه های اصلاح آنها را گرد هم آورده ایم. در خواندن این مقاله کوتاه همراه ما باشید.

تاثیر نور

رنگ مناسب

بدون نور، رنگ نامرئی است و حتی نور به تنهایی می تواند یک رنگ را زیباتر از آنچه هست جلوه دهد. در رنگ‌های روشن، رنگ‌های خاکستری دیوار می‌توانند شبیه اسطوخودوس به نظر برسند، یا رنگ‌های صورتی کم رنگ دیوار می‌توانند سفید را تداعی کنند. قبل از رنگ آمیزی دیوار، رنگ احتمالی خود را در نور روز و زیر نور مصنوعی مشاهده کنید. تصمیم خود را با در نظر گرفتن اینکه رنگ در زیر دو نوع نور چگونه به نظر می رسد، بگیرید. ممکن است در این مورد دچار اشتباه انتخاب رنگ شوید.

ترکیب رنگ ها در نسبت های اشتباه

هیچ محدودیتی برای استفاده از چند رنگ در یک اتاق وجود ندارد. اما در مورد رنگ ها باید دقت کرد. با نگاه کردن به احساسی که اتاق به شما می دهد، می توانید متوجه شوید که آیا رنگ های زیادی را در یک اتاق با هم ترکیب می کنید. اگر در اتاقتان احساس آرامش نمی کند، احتمالاً از رنگ بیش از حد استفاده کرده اید. در این صورت می توانید سعی کنید برخی از رنگ ها را به ترتیب حذف کنید تا زمانی که به حس تعادل برسید.

توجه بیش از حد به تطابق رنگ

تطابق

ایجاد یک پالت رنگی خاص البته برای دکوراسیون مهم است. اما چسبیدن به دو یا سه رنگ در یک اتاق یا کل خانه منجر به سبک تزئینی بسیار قابل پیش بینی می شود. چنین سبک دکوراسیونی بی روح به نظر می رسد. برای جلوگیری از این وضعیت، یک مشت رنگ به خانه خود اضافه کنید که هیچ ربطی به پالت شما ندارد. می توانید مطمئن باشید بدون اشتباه انتخاب رنگ فضای داخلی شما بسیار هیجان انگیزتر و جالب تر به نظر می رسد.

بی توجهی به احساس اتاق

رنگ دیوار

اینکه چگونه یک اتاق به نظر می رسد به طور مستقیم با احساس آن ارتباط دارد. فقط به این دلیل که یک رنگ را دوست دارید به این معنی نیست که برای اتاق شما مناسب است. نکته مهم این است که رنگ هایی که دوست دارید نیز به شما انرژی مثبت می دهند. آرام، هیجان انگیز یا راحت… تصمیم بگیرید که می خواهید در فضای داخلی خود چه احساسی داشته باشید و با پایبندی به این تصمیم، رنگ های دیوار را انتخاب کنید.

رنگ هایی که خیلی روشن یا تیره هستند

در انتخاب این رنگ ها افراد با دلهره مواجه می شوند. انتخاب رنگ تیره بسیار ریسک بالایی دارد. شما یک رنگ را انتخاب می کنید، آن را به خانه خود می آورید و وقتی آن را به دیوار خود می زنید، متوجه می شوید که این رنگ به اتاق شما نمی آید. در انتخاب رنگ های خاص و تیره باید عوامل زیادی از قبیل مساحت فضا را در نظر بگیرید.

6 کاری که همیشه باید قبل از انتخاب رنگ انجام دهید

انتخاب رنگ

اگر می‌خواهید از پشیمانی نقاش جلوگیری کنید، انتخاب رنگ مناسب مهم ترین عامل است. باید چند فاکتور را در نظر بگیرید، مانند نوری که هر اتاق در خانه شما دریافت می کند و اینکه چگونه رنگ در نور طبیعی و مصنوعی به نظر می رسد. بعلاوه، شما می خواهید از قبل فضا را اندازه گیری کنید تا بدانید دقیقا چند گالن باید بدست آورید. در اینجا شش کاری وجود دارد که باید قبل از انتخاب رنگ داخلی انجام دهید.

نمونه ای از رنگ را تست کنید

بسیاری از ما می دانیم که اگر واقعاً می خواهید مطمئن شوید که یک رنگ را دوست دارید، رنگ مورد نظر را در یک قطعه تست کنید. از آنجایی که با تغییر نور اتاق، رنگ ها در طول روز متفاوت به نظر می رسند، شما باید کمی منتظر بمانید. تا ببینید رنگ در صبح و بعد از ظهر چگونه به نظر می رسد؟ و هنگامی که نور طبیعی با نور مصنوعی جایگزین شود، در شب چگونه به نظر می رسد؟ اگر در تمام این سناریوها هنوز رنگ را دوست دارید، در این صورت انتخاب خود را حتمی کنید.

برس نمونه ها را روی دیوار بکشید

اگر دیوارهایی که می‌کشید گچ هستند، بافتی دارند یا با صفحات چوبی یا قالب‌گیری پیچیده پوشانده شده‌اند، بهتر است یک نمونه رنگ را مستقیماً روی سطح بکشید. سطوح بافت دار نور را متفاوت از سطوح صاف منعکس می کنند و نحوه درک رنگ را تغییر می دهند. اگر خانه جدیدی با دیوارهای کاملاً صاف دارید، نقاشی یک نمونه روی تخته ای که می توانید از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کنید باید کارساز باشد، اما اگر دیوارهای قدیمی با بافت زیاد دارید، نقاشی مستقیم روی آنها راه حلی است.

پایان مناسب را پیدا کنید

هنگامی که بدانید چه رنگی می خواهید، هنوز یک تصمیم دیگر وجود دارد: چه رنگی را باید دریافت کنید. به طور کلی، هر چه درخشش بیشتر باشد، سطح رنگ شده بادوام تر و راحت تر تمیز می شود. با این حال، سطوح براق بالا کثیفی را نشان می دهند. برای یافتن یک محیط شاد، روی اکثر دیوارهای داخلی یک پوشش پوسته تخم مرغ یا ساتن را انتخاب کنید. روی تخته‌ها و تخته‌های قرنیز، نیمه براق مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا با ساییدگی و پارگی زیادی مواجه می‌شوند.

میزان رنگ مورد نیاز خود را اندازه بگیرید

مطمئناً، احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که به یک گالن یا دو گالن نیاز دارید، اما اگر می‌خواهید از رفتن دوباره به فروشگاه رنگ اجتناب کنید، اندازه‌گیری اتاق از قبل می‌تواند کمک کند. با استفاده از ماشین حساب رنگ، ارتفاع و طول هر دیوار اتاق را به اضافه تعداد در و پنجره وارد کنید. این ابزار دقیقاً محاسبه می کند که چند گالن برای خرید نیاز دارید.

تصمیم بگیرید که آیا به پرایمر نیاز دارید یا خیر

هر پروژه رنگی نیاز به پرایمر ندارد، اما اگر از رنگ تیره به رنگ روشن می روید، ایده خوبی است. پرایمر به طور موثرتری نسبت به رنگ، رنگ اصلی را پوشش می دهد، بنابراین نیازی به رول کردن روی پنج لایه نخواهید داشت. اگر در حال رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه یا مبلمانی هستید، پرایمر می تواند به چسبیدن رنگ به سطح کمک کند و از بریدگی و خراشیدگی بعداً جلوگیری کند.

روی ابزارهای باکیفیت سرمایه گذاری کنید

وقتی صحبت از رنگ آمیزی می شود، یک قلم مو و روکش غلتکی با کیفیت بالا تفاوت را ایجاد می کند. ارزان‌ترین برس‌ها هنگام رنگ‌آمیزی موهای خود را از دست می‌دهند و ضربه‌های قلم مو واضحی را پشت سر می‌گذارند، در حالی که روکش غلتکی با کیفیت پایین، مقداری تیرگی روی دیوار تازه رنگ‌شده می‌ریزد. برای جلوگیری از این امر، روی برس‌ها و روکش‌های غلتکی خوب سرمایه‌گذاری کنید، سپس یاد بگیرید که چگونه برس رنگ را تمیز کنیم؟تا بتوانید برای بسیاری از پروژه‌های رنگ آمیزی دیگر از آنها استفاده کنید.